4. tribina o parkirnoj politici

Kurelić predlaže megaparkiralište na Kuku, Dujmić protiv

Srđan Brajčić

Javna tribina o parkirnoj politici i ovog puta privukla u Centar Gervais velik broj građana  / Snimio Marin ANIČIĆ

Javna tribina o parkirnoj politici i ovog puta privukla u Centar Gervais velik broj građana / Snimio Marin ANIČIĆ

Predsjednik Vijeća predlaže da se na rubu grada izgradi parkiralište s nekoliko tisuća parkirnih mjesta i poveže s Opatijom minibusevima, dok gradonačelnik izlaz vidi u gradnji javnih garaža na Črnikovici i Gorovu te gradnji hotelskih garaža



OPATIJA  Četvrta javna tribina o parkirnoj politici u Opatiji održana je sinoć u Centru Gervais, gdje se ponovno okupio velik broj građana zainteresiranih za ovu problematiku. Tribina je održana u organizaciji Gradskog vijeća Opatije, a njegov je predsjednik Robert Kurelić u uvodnom dijelu ponudio jedno od mogućih rješenja opatijske parkirne problematike.


Predložio je da se na rubu grada izgradi veliko parkiralište s nekoliko tisuća parkirnih mjesta. Kurelić je za lokaciju predložio prostor gdje se planirao projekt Kuk koji još uvijek nije započet.


– Mogli bismo razmisliti o modelu obeštećenja privatnog vlasnika Kuka. Ideja je da se veliko parkiralište poveže s Opatijom i ostalim jedinicama lokalne samouprave s mini busevima. Tako bismo jednu traku Maršala Tita rasteretili od parkirališta ili rezervirali samo za Opatijce – dočarao je Kurelić, ali takva njegova ideja naišla je na nerazumijevanje gradonačelnika Ive Dujmića koji je odmah sasjekao takav prijedlog.




Dujmić naime ne vidi baš nikakvu mogućnost da Grad obešteti privatnog vlasnika Kuka. Rješenje vidi u izgradnji dviju javnih garaža, na Črnikovici i Gorovu. Osim toga, poručio je Dujmić, i hoteli moraju graditi garaže.


Sezonska naplata


Iz publike također oprečno gledaju na takvu ideju – jedni u njoj ne vide rješenje za kronični nedostatak parkirališta u Opatiji, drugi pak tumače da parkirališta na kraju grada nisu rijetkost u Europi, čak su besplatna. Građani su, osim Kuka, predložili još neke lokacije, čak se spominjala mogućnost izgradnje nekoliko manjih parkirališta na rubu grada.


– Ljepota Opatije unakažena je ovim prometnim gužvama i načinom parkiranja – poručeno je iz publike, uz ocjenu Kurelićeve ideje fantastičnom.



Predstavljajući parkirnu politiku, Kurelić je također najavio mogućnost da se razmisli o sezonskom modalitetu naplate, odnosno da se razdvoji ljetni od zimskog režima naplate. Jeftinije parkiranje izvan turističke sezone, čak besplatno  subotom i nedjeljom, ocijenio je Kurelić, moglo bi poslužiti kao mamac da se i zimi privuče goste, ali i stanovnike susjednih jedinica lokalne samouprave u Opatiju.


U publici su pritom primijetili da su Ičići tijekom zime oslobođeni naplate, pa su pitali zbog čega je taj dio Opatije u povlaštenom položaju u odnosu na neke druge dijelove.


Besplatni sat


Igor Štok, direktor Opatije 21 koja će u ožujku preuzeti djelatnost naplate parkiranja od privatnog koncesionara, upozorio je na činjenicu da će se 65 posto prihoda od parkiranja ostvarivati tijekom ljetnih mjeseci.


Štok je također upozorio na to da jedan sat besplatnog parkiranja omogućava nadstandard Opatijcima, ali koji će biti snažan udar na financije Opatije 21, s obzirom na podatak da se čak 70 posto naplate parkiranja ostvari upravo u tom prvom satu.


No, iz njegovog izlaganja nije se moglo doznati o kojim se točno iznosima radi. Građani nisu dobro prihvatili činjenicu da gradska firma nema financijske projekcije učinka takve svoje usluge. Odgovarajući pak na pitanje što se mijenja u režimu povlaštenih karti za Opatijce, Štok je poručio da sve ostaje isto.



Iz pitanja publike može se još izdvojiti razmišljanje o tome da gradske strukture nisu poslale jasnu poruku što žele postići sa svojim parkirnim politikama. U opatijskom slučaju to sigurno nije da se grad rastereti prometa u mirovanju.


Takvo zapažanje iz publike ostalo je bez konkretnog odgovora, što se može objasniti konstatacijom koja je također došla iz publike, da nitko ne može tako zakomplicirati stvar, kao političari.


Opatijci su tijekom tribine iznijeli još niz osobnih problema s parkiranjem u Opatiji, a gradonačelnik Dujmić ih je utješio riječima da su sve izrečene primjedbe zabilježene i da će se voditi računa o tome da se to ispravi u novoj Odluci o uvjetima parkiranja na području Grada.