Osam lokacija na području PGŽ

GOLF STIŽE NA KVARNER Matalda i Brseč probijaju led, evo kada bi mogli započeti radovi

Andrea Bralić

U Hrvatskoj je trenutačno malo igrača golfa,   ali zato ih je u svijetu više desetaka milijuna / Snimio Sergej DRECHSLER

U Hrvatskoj je trenutačno malo igrača golfa, ali zato ih je u svijetu više desetaka milijuna / Snimio Sergej DRECHSLER

Golf produžuje sezonu jer se najviše igra od ožujka do svibnja, te u listopadu i studenom. Hrvatska je najbliža europska golf destinacija u kojoj se može igrati na dan dolaska i odlaska i to je velika prednost, ističe Dražen Slamar, golf konzultant i jedan od autora Akcijskog plana razvoja golf ponude



Postati golf destinacijom, imperativ je hrvatskog turizma, no Hrvatska je još uvijek daleko od toga iako se pomaci vide, a puno se očekuje i od Zakona o upravljanju državnom imovinom. Konkretno, najveći korak napravila je Istra s golf igralištem Adriatic u Savudriji. Od otvaranja  2009. godine, broj dnevnih karata izrazito raste zahvaljujući prvenstveno blizini Italije i Slovenije. Samo od golfa, godišnji prihodi su između jedan i 1,2 milijuna eura. Igrači odsjedaju u obližnjem hotelu Kempinski, u naselju vila i apartmana Skiper, ostalim hotelima i privatnom smještaju, te prema procjenama ostvaruju dodatnu potrošnju od oko 2 do 3 milijuna eura.


Dražen Slamar, golf konzultant i jedan od autora Akcijskog plana razvoja golf ponude, koji je naručilo Ministarstvo turizma, ističe da se u idućim godinama očekuju i značajniji pomaci na području Primorsko-goranske županije gdje je prostornim planovima određeno osam lokacija za razvoj golfa, a najizgledniji su tereni Matalda na Punti Križa te u Brseču.


Nova zapošljavanja


– Za očekivati je da će se sve administrativno riješiti negdje do 2020. godine kada bi na te dvije lokacije mogli započeti radovi, a otvaranje onda možemo očekivati za kojih četiri do pet godina. Na ostalim lokacijama nema nikakvih pomaka dok će se ovi projekti nasloniti na istarsku golf ponudu i vrlo brzo zaživjeti. Igralište u Savudriji je pravi pokazatelj poslovanja. Odlično posluje već devet godina i to svih 365 dana. Dnevne karte prodaju se na razini ostalih mediteranskih golf destinacija i na taj će način poslovati i igrališta na Kvarneru. Samo golf igralište nije profitabilno, već novac donose drugi sadržaji, a ono što je najvažnije, golf produžuje sezonu jer se najviše igra od ožujka do svibnja te u listopadu i studenom. Hrvatska je najbliža europska golf destinacija u kojoj se može igrati na dan dolaska i odlaska i to je velika prednost u odnosu na ostale. U cijeloj zemlji imamo šest do sedam lokacija koje mogu profunkcionirati do 2023. godine – ističe Slamar.




Sanjin Šolić, predsjednik Uprave lošinjske Jadranka Grupe koja planira izgraditi golf igralište na Punti Križa, već godinama ističe da bez golfa nema ozbiljnog turizma.


Snimio Ivica TOMIĆ


Snimio Ivica TOMIĆ



– Kada govorimo o golfu na Mataldi, onda moram reći da smo  mi ipak značajno napredovali u ovih par godina od kada razvijamo projekt. Izborili smo se za izmjenu županijskog Prostornog plana, u završetku nam je studija o zaštiti prirode, dvadeset i nešto različitih timova je radilo kako bismo ustanovili razinu zaštite ptica, zmija, leptira, biljaka, voda, svega što postoji na ovom terenu. U predaji smo idejnog projekta, a paralelno smo i pred komisijom za stratešku procjenu. Javna rasprava bi trebala trajati do kraja godine i praktički smo spremni. Važno nam je da svi budu zadovoljni, prvenstveno stanovnici Lošinja i Cresa te bismo izmjenu Plana očekivali na proljeće iduće godine, govori Šolić dodajući da je golf vrijednost koja apsolutno unapređuje ponudu i produžuje turističku sezonu, što je klasičan problem hrvatskoga turizma, ali ipak najviše donosi otočanima.


– Naime, time omogućavamo zapošljavanje barem stotinjak ljudi, čime ćemo dodatno utjecati na zaustavljanje odlaska mladih s otoka i polagano odumiranje otočnih sela, ali i utječemo na povećanje dohotka za cijelu zajednicu. Ono što je najvažnije je da je naš glavni partner u projektu Ernie Els, svjetska golf legenda, čovjek koji ima najcjenjeniji projektantski biro za golf terene i radi samo jedan do dva terena godišnje. Sama činjenica da je Ernie Els projektirao naš teren će biti poziv za sve velike ljude iz svijeta golfa koji »moraju« doći isprobati teren koji je on napravio. Kada jednom dođu ovdje, vjerujem da će se htjeti vratiti – zaključuje prvi čovjek Jadranka Grupe.


Što se tiče vrijednosti investicije, u ovom trenutku je to, kaže, teško reći, jer se kapaciteti utvrđuju tek tijekom provedbe cijeloga procesa koji još traje.


Sportska niša


I u Turističkoj zajednici Kvarnera s odobravanjem gledaju na ubrzanje aktivnosti oko izgradnje golf terena. Direktorica Irena Peršić Živadinov ističe da s ciljem brendiranja regije Kvarner kao outdoor destinacije, odnosno, destinacije s naglaskom na aktivni odmor TZ-a Kvarnera već duže vrijeme u razvoju turističke ponude povezuje i umrežava turizam i sport, turizam i kulturu, turizam i zdravstvo, turizam i održivi razvoj, i slične resorne segmente te pritom surađuje s raznim udrugama, savezima, specijaliziranim agencijama i nizom partnera, jer i sami turisti koji na Kvarner dolaze, pokazuju najrazličitije interese i motive dolaska u destinaciju.


Snimio Sergej DRECHSLER


Snimio Sergej DRECHSLER



– Prema Strateškom planu razvoja turizma Kvarnera 2016.– 2020. poseban naglasak se između ostalog stavlja i na daljnji razvoj golf turizma, budući da na Kvarneru postoje prirodni resursi i planski okviri za ulaganje u ovaj oblik turizma koji se danas smatra jednim od najkonkurentnijih i najprofitabilnijih u svijetu. Kao i sve outdoor aktivnosti, golf svakako pridonosi produljenju sezone te povećanju kvalitete ponude destinacije. Kroz ovakvu specifičnu sportsku nišu regiju Kvarner možemo približiti gostima sklonim putovanjima i izvan ljetne sezone, kako profesionalnim sportašima tako i rekreativcima – a to su pretežito obrazovani, urbani pojedinci, profesionalnih zanimanja i više platežne moći – kaže Peršić Živadinov.


Polemike i rezultati


Iako je broj hrvatskih igrača golfa skroman, u Akcijskom planu razvoja golf ponude ističe se da na svijetu ima oko 60 milijuna igrača i 32.000 igrališta. Golferi prosječno troše između 150 i 200 eura dnevno, a u kvalitetnijim resortima s više sadržaja i do 250 eura. Golf igrališta su sastavni dio turističke ponude svih razvijenih zemalja, a nerijetko i onih koje su međunarodni turizam u većoj mjeri počele razvijati tek nedavno, kao što su Turska i Bugarska.


Dosadašnji razvoj golf turizma u Hrvatskoj popraćen je brojnim polemikama i skromnim rezultatima, a u percepciji dijela javnosti često se golf isticao kao sredstvo apartmanizacije i devastacije najvrednijih prostora. U mediteranskim zemljama broj igrališta značajno se povećava. Primjerice, od 2006. do 2015. godine u Turskoj s devet na 20, u Portugalu sa 72 na 89, u Španjolskoj s 297 na 352.