Parkiranje

Direktor Igor Štok o novoj parking politici u Opatiji

Srđan Brajčić



Opatijci moraju u svakom smislu osjetiti da je politika parkiranja vraćena u gradski sustav, poručio je novi direktor firme Opatija 21 Igor Štok prilikom jučerašnjeg predstavljanja svoje vizije upravljanja javnim parkirnim mjestima na području Grada. Kao što je poznato, Liburnija parkingu koncesijski ugovor za upravljanje mjestima za parkiranje važi do 10. ožujka 2018. Tog dana upravljanje svim javnim parkiralištima na području Opatije prelazi u ruke lokalne samouprave, odnosno gradske firme Opatija 21. To znači da će Opatija 21 upravljati s ukupno 1.356 parkirnih mjesta.


– Nadzorni odbor prihvatio je novi plan poslovanja Opatije 21 koji se prvenstveno odnosi na povećanje prihoda firme, ali i plan nabave sve one opreme koja je potrebna za naplatu parkiranja. Naime, Opatija 21 ovu djelatnost morat će pokrenuti od nule, s obzirom na to da se nismo uspjeli dogovoriti sa sadašnjim koncesionarom oko toga da otkupimo postojeći sustav. Doista, pokušao sam sve da postignem dogovor s vlasnikom Liburnija parkinga, ali gospodin Leoni očito je toliko ogorčen na Grad zbog sudskih sporova koji se vode, da nije bio voljan čak niti na razgovor o mogućnosti preuzimanja njegovog sustava. Štoviše, putem šturog dopisa izvijestio nas je o tome da njemu u ožujku ističe koncesijski ugovor i da prema tome prije tog nemamo o čemu razgovarati, otkrio je Štok koji s druge strane nije posve nezadovoljan takvom politikom. Naime, pojasnio je, Liburnija parking posjeduje zastarjeli sustav naplate parkiranja kojem je čak istekao period podrške samog proizvođača opreme, pa se ne mogu kupiti ni rezervni dijelovi. Opatija kao turistička destinacija, ocijenio je Štok, zaslužuje puno bolje.


– Sustav koji mi planiramo implementirati omogućit će korisnicima plaćanje usluge parkiranja revolving i kreditnim karticama. Takav sustav malo tko danas ima u Hrvatskoj, pojasnio je Štok i potom pojasnio da će se Opatija 21 morati zadužiti kod komercijalnih banaka za oko tri milijuna kuna, koliko će koštati posve novi sustav.





Štok nije zadovoljan tumačenjem nekih odluka koje je donio Nadzorni odbor Opatije 21 ovog tjedna. U prvom redu to se odnosi na novi cjenik parkiranja u sportskoj dvorani. – Nakon pomne analize utvrdio sam da postoje nelogičnosti u cjeniku povlaštenog parkiranja u garaži sportske dvorane. U dogovoru s vlasnikom dvorane, cjenik naših usluga nešto je izmijenjen. Djelatnici gradske uprave, kao i svi zaposlenici ustanova i tvrtki u gradskom vlasništvu, umjesto dosadašnjih 100 kuna mjesečno, tu uslugu plaćat će 200. Toliko plaćaju i građani koji ostvaruju pravo povlaštenog parkiranja. Sve drugo je isto, naglasio je Štok i potvrdio da se sat parkiranja u garaži ostaje tri kune.



– Opatija 21 naručila je izradu Studije izvodljivosti za parkiranje na javnim površinama koja će nam pokazati neke važne parametre. Neovisno o toj Studiji, građani Opatije dobit će sat besplatnog parkiranja dnevno, kao što je to u izbornoj kampanji i obećao gradonačelnik Ivo Dujmić. Također, ostaje na snazi politika besplatnog parkiranja u danima vikenda izvan turističke sezone. Dakle, politika parkiranja Opatije 21 polazi od toga da su nam Opatijci na prvom mjestu. Opatija će biti prva jedinca lokalne samouprave u Hrvatskoj koja je svojim građanima omogućila takav benefit, da jedan sat besplatno parkiraju, poručio je Štok koji je istaknuo nužnost novih zapošljavanja kako bi takav sustav bio spreman do 10. ožujka.


Na pitanje o tome što će biti s parkiranjem u Opatiji ako gradska tvrtka ne bude spremna za preuzimanje naplate parkiranja nakon što Liburnija parkingu istekne koncesija, odgovorio, Štok je odgovorio: – Kao direktor Opatije 21, naravno, trudit ću se da se to ne dogodi. No, zakon o javnoj nabavi je jasan i onaj tko ne dobije posao ima pravo žaliti se, navodi Štok koji naglašava da Opatija 21 paralelno kreće u izgradnju garaže Gorovo koja će koštati – 20 milijuna kuna. No, za taj kredit trebat će blagoslov Vijeća Opatije.