Situacija nije obećavajuća

ČVOR MATULJI U KAŠNJENJU Radovi na rotoru mogli bi ozbiljno ugroziti turističku sezonu

Marina Kirigin

Rok za završetak radova na novom matuljskom rotoru trebao bi biti 4. srpnja, a sredinom lipnja ovaj bi novi priključak na zaobilaznicu trebao biti u prometnoj funkciji. Iako na terenu situacija ne izgleda obećavajuće i izvođači radova i investitori tvrde da bi sve trebalo biti gotovo na vrijeme



 Rani dolazak ljeta, izuzetno visoke temperature i sunčano vrijeme, proteklog produženog vikenda na Opatijsku rivijeru privukli su veliki broj gostiju. Međutim, dostupnost ovog dijela Kvarnera bila im je omogućena samo zaobilaznim putevima zbog izvođenja radova, odnosno izgradnje rotora Kuk II u Matuljima. Radovi na izgradnji novog rotora, zbog kojih je od sredine ožujka u sklopu prve faze dogradnje raskrižja državne ceste D3 (Matulji-tunel Učka) i državne ceste D8 zatvoren izlaz s autoceste, trebali bi biti u punom jeku. Međutim, situacija na terenu izgleda drugačije.


(Pre)malo radnika


Na terenu je izuzetno mali broj radnika, očigledno je da se radovi odvijaju sporije nego bi trebali, a istovremeno vozači i putnici se bune zbog potpunog kaosa u prometu na zaobilaznim cestovnim pravcima. Poseban prometni kolaps dogodio se za utrke »Homo si teć« kada je centar Opatije praktički bio nekoliko sati potpuno nedostupan, kada su iz grada pod Učkom u Rijeku mogli samo izuzetno dobri poznavatelji starih cestica, zaobilaznih putića. Rok završetka radova na novom matuljskom rotoru trebao bi biti 4. srpnja, a već polovicom lipnja ovaj bi novi »priključak« na zaobilaznicu trebao biti u prometnoj funkciji.


Iako na terenu situacija ne izgleda obećavajuće i izvođači radova i investitori tvrde da bi sve trebalo biti završeno na vrijeme, premda je dinamika gradnje nešto drugačija od predviđene.




– Dovršetak radova predviđen je za srpanj 2018. godine. Radne snage imamo dovoljno za ispunjenje svih obaveza preuzetih ugovorom. Poteškoće u gradnji su svakako prisutne i uobičajene, no ne u tolikoj mjeri da bi projekt bio ugrožen. Najveći problem bili su nepovoljni vremenski uvjeti koji su značajno otežali gradnju. Svjesni smo povećanog interesa i shvaćamo nervozu građana te želju za što skorijim dovršetkom radova i vraćanje prometa u normalan režim, no molimo za razumijevanje i još malo strpljenja, toji u pismenom odgovoru Nikole Turčića, člana Uprave GPP-a Mikić na naša pitanja.


Loše vrijeme


Hrvatske ceste preko svog ugovornog izvođača izvode radove na dogradnji raskrižja državne ceste D3 i D8 (tunel Učka-Matulji) u nekoliko faza, u duljini od dva kilometra. Prema informacijama iz HC-a trenutačno se izvode potporni zidovi na osi u smjeru Opatije, propust preko državne ceste D3, izrada nasipa budućeg rotora i osi u smjeru Matulja i u smjeru Opatije te se izvode radovi na izradi upojnog bunara.


– Trenutačna dinamika usporedo s dinamičkim planom izgradnje je u ovom trenutku u određenom kašnjenju iz razloga lošijih vremenskih uvjeta u prethodnom periodu. Zatraženo je od izvođača radova da sukladno trenutnom stanju i poboljšanju vremenskih uvjeta poduzme sve potrebno u smislu povećanja dinamike gradilišta kako bi sustigao planove zacrtane dinamičkim planom i pridržavao se istoga. U ovom trenutku nije zatraženo produljenje radova, stoji u odgovoru Tamare Pajić iz Ureda za odnose s javnošću HC-a kojim je opovrgnuta tvrdnja koja se često spominje u javnosti da je rok za dovršetak izgradnje rotora pomaknut u kolovoz.


Dujmićev apel


Gradonačelnik Opatije Ivo Dujmić, svjestan koliko pomicanje roka izgradnje ovog ključnog prometnog spoja koji je glavna veza za Opatijsku rivijeru i dio Kvarnera, može utjecati na turizam, bio je skeptičan po pitanju pravovremenog završetka radova. Ipak, Dujmić kaže da zasada nije dobio službenu potvrdu da će se radovi odužiti. Apelirao je na investitore i izvođače da se ovaj prometni priključak zbog turističkog prometa ovim pravcem čim prije završi. Na pitanje da li je eventualno dobio kakvu informaciju o tome da izvođač radova nema dovoljan broj radnika za obavljanje ovakvog obima posla, Dujmić je odgovorio da mnogi negoduju i govore da se radi u jednoj smjeni i da gradilište često zna biti pusto, međutim smatra da su problemi puno veći – odnosno da je glavni problem ovakvih i sličnih situacija na velikim gradilištima uglavnom javna nabava, koja omogućava da posao dobivaju i oni koju ga ne mogu obaviti.


Nepredviđeni radovi


Načelnik Matulja Mario Ćiković rekao je da nije dobio informaciju o mogućem produljenju roka izgradnje rotor. Međutim, naveo je da je na gradilištu potrebno napraviti dodatne, nepredviđene radove. Uočeno je da bunar za oborinsku odvodnju ne upija dovoljno i nužno ga je proširiti. Međutim vjeruje da će ova prometnica, čije se najbliže odmorište s razlogom naziva »Vrata Jadrana«, biti otvorena početkom srpnja. Za mnoge, posebno turističke djelatnike, ljude koji od turizma žive, i taj sada predviđeni datum otvaranja novog rotora je neprihvatljiv jer početak srpnja je već, kako kažu, »prava špica sezone«.


Izvođači radova opravdavaju se nepovoljnim vremenskim prilikama i tvrde da će sve biti završeno na vrijeme (pod sve tri slike jedan potpis) Stanje na terenu zasad ne izgleda obećavajuće