Jubilej

Brend Opatije. Ugostiteljska škola proslavila 90 godina rada

Marina Kirigin

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Velikoj proslavi su nazočili predstavnici Primorsko-goranske županije, Grada Opatije, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, turističkih zajednica, turističke privrede te brojni bivši i sadašnji profesori i učenici škole



OPATIJA – Ugostiteljska škola Opatija u nazočnosti tristotinjak uzvanika u Centru Gervais proslavila je 90. godišnjicu rada. Opatijska škola od svog osnutka obrazovala je brojne kadrove u ugostiteljstvu, a zahvaljujući kontinuitetu i kvaliteti odgojno-obrazovnog djelovanja 2018. godine postala je Regionalni centar kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva. Postala je brend grada Opatije i iznjedrila brojne stručnjake koji danas djeluju i rade u turizmu i ugostiteljstvu.


Kroz devet desetljeća škola je doživjela brojne promjene u radu i nazivima, prilagođavala se novim obrazovnim politikama, djelovala pod različitim političkim sustavima, ali je njezina konstanta onda i danas da je škola na Križišću u Opatiji bila i ostala rasadnik kvalitetnih kadrova koji su nosili i nose ugostiteljstvo i turizam Hrvatske, istaknuto je na velikoj proslavi kojoj su nazočili predstavnici PGŽ-a, Grada Opatije, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, turističkih zajednica, turističke privrede te brojni bivši i sadašnji profesori i učenici škole.


Visoka ljestvica


– Izuzetna mi je čast biti ravnateljica ove škole. Moji prethodnici, ravnatelji škole zajedno s profesorima, visoko su postavili ljestvicu kvalitete ove ustanove, što je meni dalo nimalo lagan zadatak da se potrudim i pronađem način kako da budemo još bolji, inovativniji, kvalitetniji i da pritom odgovaramo suvremenim standardima u ugostiteljstvu i turizmu. Naša škola danas broji oko 360 učenika, kuhara, konobara, slastičara i komercijalista, toliko važnih kadrova koji su potrebni na tržištu rada. Zato me izuzetno veseli da smo postali Regionalni centar kompetentnosti i da će škola dobiti toliko potrebna EU sredstva koja će biti usmjerena na opremanje kabineta, informatički sustav… Vjerujemo i da ćemo i na drugom natječaju, onom ESF-a, dobiti dodatna sredstva za soft aktivnosti, usavršavanje djelatnika, cjeloživotno učenje, mogućnost usavršavanja u Europi – rekla je Sibila Roth, ravnateljica škole.


Motiviran kadar




Na svečanosti u dvorani Gervais zamjenica župana PGŽ-a Marina Medarić istakla je da su učenici i profesori škole sudjelovali u stvaranju jakog turističkog brenda, navela je da je škola iznjedrila obrazovan i motiviran kadar za rad. Gradonačelnik Opatije Ivo Dujmić školi je za 90. rođendan darovao 20.000 kuna, uz niz darova i čestitki uzvanika koje su slavljenici dobili. Djelatnicima škole koji u njoj rade duže od 25 godina uručena su priznanja: profesorima Stanku Cvjetkoviću, Tanji Frković, Ivani Grandić, Dajani Ljubičić, Mariju Lozančiću, Slobodanki Orešković, Milanu Vignjeviću te djelatnicama Nadi Škalameri i Marizi Volarić.


Svečanost u dvorani završila je domjenkom na kojem je prezentiran rad školske zadruge Ugići koja proizvodi borovičku, liker od oraha i rogača, ajvar, rakiju… Učenica škole Matea Restović iz Rijeke otkrila je da svoje proizvode izlažu na sajmovima i na manifestacijama u regiji. Ugići često prate događanja u Gradu Opatiji i PGŽ-u, a upravo zbog prezentacije gastronomskih užitaka kraja, kao zahvala im od PGŽ-a stiže kombi. Naime, u sljedećoj proračunskoj godini iznos za nabavku kombija za distribuciju hrane uvršten je u proračun PGŽ-a, otkrila je Marina Medarić.


Vrijeme za ulaganje u ljude


Riječanin Goran Curović učenik je Ugostiteljske škole Opatija koji na raznim natjecanjima osvaja nagrade.


– Želja mi je bila biti konobar. Kad sam vidio da je to deficitarno zanimanje i da je lako naći posao, odlučio sam upisati opatijsku školu. Danas bih je preporučio svima, obrazovanje ne traje dugo, a konobari imaju danas veću plaću od profesora – rekao je Curović.


Andrija Car, bivši profesor škole, bio je jedan od uzvanika na svečanosti u »Gervaisu«. Izuzetno ga veseli što je čuo da se ulaže u obrazovanje ljudi.


– Sad kad smo izgradili petozvjezdane hotele, vrijeme je da novac uložimo u ljude. Gost prvi kontakt, onaj najvažniji, ostvaruje s portirom, recepcionarom, a tek onda vidi sve drugo – rekao je Car.