Dalibor Cvitković

NOVI DIREKTOR TZ MALOG LOŠINJA ‘Najveća snaga lošinjskog turizma je zajedništvo’

Biljana Savić

Projektom IQM (Integrirano upravljanje kvalitetom u destinaciji) koji kreće već ove jeseni želi se podići kvaliteta usluge u svim segmentima, stvarajući standarde kvalitete i povezujući sve sudionike unutar IQM u klub izvrsnosti, što će dati dodatnu prepoznatljivost Lošinja, kaže Cvitković



MALI LOŠINJ Dalibor Cvitković novi je direktor Turističke zajednice grada Malog Lošinja. Rođen je 23. prosinca 1973. godine u Malom Lošinju, a nakon završenog hotelijerskog fakulteta u Opatiji, 2000. godine zaposlio se u Turističkoj zajednici grada Malog Lošinja na mjestu stručnog suradnika, kasnije organizatora događanja.


– Uz postojeće benefite Lošinja kao što su Apoksiomen, aromaterapija i zdravstveni turizam, nastavljamo se razvijati u smjeru outdoor aktivnosti, manifestacija, gastronomije i turističke valorizacije povijesnog i kulturnog nasljeđa arhipelaga. Vidim Lošinj kao destinaciju održivog turizma s osiguranjem daljnjeg rasta, a istodobno zaštitite okoliša i društvenih obilježja lokalne zajednice – kaže nam novi prvi čovjek TZG-a Maloga Lošinja.


Ministar turizma Gari Cappelli je s Lošinja, veliki dio turističkog puta otoka Lošinja je na neki način već utaban. Osjećate li dodatni teret zbog pretpostavke da je Vaš rad sad vjetojatno pod povećalom ministra?


Formula: sinergija




– S ministrom Garijem Cappellijem blisko sam surađivao dok je obnašao funkciju gradonačelnika Grada Malog Lošinja, odnosno predsjednika Turističke zajednice grada Malog Lošinja. Ne osjećam dodatni pritisak činjenicom što je ministar turizma s otoka Lošinja, već naprotiv mislim da nam to u radu i promidžbi Malog Lošinja može samo pomoći. Naravno da će se Mali Lošinj kroz prizmu ministra gledati drukčijim očima, ali mislim da možemo svima pokazati da se zajedničkom suradnjom i vizijom svih dionika u destinaciji može podignuti kvaliteta ponude i ostvariti odlični turistički rezultati.


Lošinj je, recimo, udaljeniji otok, koji ima bolje rezultate od otoka po udaljenosti od kopna sebi sličnima. Što biste savjetovali Korčuli, Braču?


– Svaka destinacija treba unutar svojih resursa pronaći svoj put na turističkom tržištu, ono što je Lošinj izdvojilo je sinergija javnog i privatnog sektora u razvijanju turizma održivog razvoja. Lošinj osigurava daljnji razvoj povećanjem kvalitete usluge, a istodobno štitimo okoliš i društvena obilježja lokalne zajednice. Iskorištavamo benefite otoka Lošinja, prvenstveno blagu mediteransku klimu, po čemu je Lošinj poznat već stoljećima, što je razlog početka razvoja turizma Lošinja kao lječilišnog centra. S druge strane, prirodne ljepote i bioraznolikost otoka Lošinja koristimo za razvoj aromaterapije, outdoor aktivnosti, gastronomiju, a sve u konceptu zdravlja i zdravog načina života.


Svi u turizmu spominju sinergiju. Pa kad je već spominjemo, na Lošinju je i više nego očita, bivša direktica Turističkog ureda Malog Lošinja Đurđica Šimičić prešla je u Jadranka grupu.


– S bivšom direktoricom Turističkog ureda Đurđicom Šimičić radio sam više od 10 godina, puno je projekata na kojima smo zajednički radili, a ta suradnja se nastavlja i dalje, njenim prelaskom na novu funkciju unutar Jadranke grupe gdje je direktorica odjela novih proizvoda. Evo, upravo smo zajednički napravili web stranicu za zdravstveni turizam www.losinjhealth.com gdje s Jadrankom i ostalim partnerima radimo na promociji destinacije Lošinja kao destinacije zdravlja. Drago mi je da se njenim prelaskom u Jadranka grupu rad na zajedničkim projektima s Turističke zajednicom i Gradom Malim Lošinjem još intenzivirao i poboljšao.


Čuli smo da ste ljubitelj outdoor turizma, da ste nedavno tri dana pješačili po Cresu i Lošinju.


– Da, prije nekoliko godina sam s kolegom Boltom Gaberšekom propješačio cca 150 km od najjužnije točke otoka Lošinja, rta Mrvaška do najsjevernije točke otoka Cresa rta Jablanac i na taj način spojio naša dva otoka Cres i Lošinj. Bivši sam aktivni sportaš, košarkaš i vaterpolist, a sada kao rekreativcu hobiji su mi planinarenje, pješačenje i biciklizam. Puno novosti

Smatram da je Lošinj, zajedno s otokom Cresom s obzirom na blagu mediteransku klimu i prirodna obilježja idealna destinacija za razvoj outdoor turizma. U dogovoru sa svim dionicima uskoro ćemo imati prezentaciju izrade koncepta i master plana razvoja cikloturizma na otoku Lošinju, koji će obuhvatiti ne samo uređenje biciklističkih staza i trasa, nego unapređenje svih sadržaja u destinaciji vezanih za cikloturizam, kao što su servisi, vodiči, smještaj, transferi, javni prijevoz, bike sharing point, škole biciklizma i dr… Želimo postati »bike friendly« destinacija. Kroz brojna sportska događanja koje imamo u pred i posezoni promoviramo brand vitalnosti otoka Lošinja stvaraući dodatni motiv dolaska na otok.



Vjerujemo da nećete zaboraviti tradiciju ni običaje Lošinja.


– Nikako, kroz festivale i koncepciju »eko muzeja« želimo očuvati i turistički valorizirati bogatu povijesnu i pomorsku baštinu otoka Lošinja. Iduće godine proširit ćemo ponudu s novim projektom – Intrepretacijski centar na replici drvenog lošinjskog jedrenjaka tipa Loger (jedinog plovnog intrepretacijskog centra na Jadranu).


Konceptom zdravlja, vitalnosti, bioraznolikosti, održivog razvoja i odgovornog turizma Lošinj se izdvaja kvalitetom, vodeći računa o zadovoljstvu gostiju, inovaciji i kreativnosti u turizmu, ali i kvaliteti života lokalnog stanovništva. Upravo s ciljem očuvanja destinacijskih vrijednosti, otok vitalnosti nastavlja svoju plovidbu prema vrhu svjetske turističke ljestvice.



Spremate još novosti?


– I to puno. Na jesen pokrećemo projekt IQM (Integrirano upravljanje kvalitetom u destinaciji), želja nam je podizanje kvalitete usluge u svim segmentima ponude, od smještaja, ugostiteljskih usluga, prijevoznika, trgovine i drugo, stvarajući standarde kvalitete i povezujući sve sudionike unutar IQM u klub izvrsnosti, što će dati dodatnu prepoznatljivost Lošinja, a gostu osigurati kvalitetu usluge u svim segmentima ponude.


Nastavljamo s marketinškim aktivnostima promocije kulturnog turizma i Muzeja Apoksiomena, ali veći naglasak stavljamo na promociju putem digitalnih platformi, koristeći društvene mreže i ciljane kampanje, radit ćemo i projekte proširene stvarnosti u funkciji turizma. Radimo i novu liniju promidžbenih materijala, s novom marketinškom porukom, a do kraja godine bit će u funkciji i nova web stranica Turističke zajednice grada Malog Lošinja www.visitlosinj.hr prilagođena pregledima na svim digitalnim uređajima.