ITB Asia 2019.

Turistički predstavnici prvi put na sajmu u Singapuru: Hrvatska puno očekuje od Dalekog istoka

Alenka Juričić Bukarica

Korejski gosti dolaze u našu zemlju nakon glavne sezone / Foto  Ivo ČAGALJ/PIXSELL

Korejski gosti dolaze u našu zemlju nakon glavne sezone / Foto Ivo ČAGALJ/PIXSELL

Cilj je dolaska na sajam u Singapuru smanjiti ovisnost našeg turizma o tradicionalnim europskim tržištima



RIJEKA  Hrvatska turistička zajednica (HTZ) prvi put predstavlja hrvatsku turističku ponudu na sajmu ITB Asia 2019., vodećem turističkom sajmu za azijsko-pacifičku turističku industriju. Nakon Koreje i Kine, tako se domaća turistička ponuda ovog tjedna predstavlja i u Singapuru na azijskom ITB-u, pandanu najveće europske turističke burze ITB Berlin.


Hrvatsku delegaciju predvodi Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, koji je iz Singapura poručio kako je u dosadašnjem dijelu godine s azijskog tržišta ostvaren rast od 10 posto u dolascima i noćenjima.


Turisti iz Azije u prosjeku se odlučuju za dva do tri prekomorska putovanja godišnje, uz jedno »long haul« putovanje u trajanju od 10 do 21 dan. U Hrvatsku najviše dolaze u lipnju, a omiljene destinacije su im Dubrovnik, Zagreb i Split.




– Azijski turisti pretežno putuju u razdobljima pred i posezone te imaju veliki utjecaj na daljnju afirmaciju Hrvatske kao cjelogodišnje turističke destinacije. U fokus rada ove godine postavili smo si predstavljanje cjelokupne hrvatske turističke ponude na dalekim tržištima poput Australije, SAD-a, Kine, Južne Koreje i Singapura jer nam je cilj smanjiti ovisnost hrvatskog turizma o tradicionalnim europskim tržištima, dodao je Staničić navodeći kako ima dobre povratne reakcije velikih turoperatora koji su već sada potvrdili pojačan interes za Hrvatskom u idućoj godini. Uz ostalo se sastao s Kristianom Brumbyem, direktorom međunarodnih partnerstva OTT-a globalne renomirane online turističke platforme za učenje o turističkim destinacijama, kao i Gianluigiem Bazziniem, komercijalnim managerom Skyscannera, pretraživača koji na mjesečnoj razini broji preko 100 milijuna individualnih posjeta. Razgovaralo se o mogućnostima buduće zajedničke suradnje s obzirom da je Skyscanner od 2016. dio Ctripa, najveće agencije u Kini i druge najveće putničke agencije na svijetu.


Da je Daleki istok u fokusu domaćih turističkih djelatnika koji na dalekim tržištima nadoknađuju eventualne manjkove s tradicionalnih europskih i na kojima vide prostor za rast, pokazuje i to da je ovog tjedna u Hrvatsku stiglo desetak direktora i vlasnika vodećih turoperatora iz Južne Koreje. Organizator putovanja su hrvatska destinacijska menadžment kompanija Uniline i Turkish Airlines, a predstavnici korejskih tvrtki su obišli dobar dio Hrvatske, uz ostalo i Opatiju. U Unilineu ističu kako im je korejsko tržište jedno od najbrže rastućih emitivnih turističkih tržišta pa su prije dvije godine u Seulu otvorili i vlastiti ured.


– Tu vidimo veliki potencijal za rast i naš je cilj da što više azijskih gostiju doživi ljepote Hrvatske. U Unilineu kontinuirano razvijamo nova tržišta i usluge pa smo tako prepoznali potencijal i uz ured u Južnoj Koreji otvorili urede i u Kini i Indoneziji. Vjerujem da će rezultat posjeta kolega iz Koreje biti još bolja suradnja turističkih industrija Hrvatske i Koreje od koje će obje zemlje imati koristi, istaknuo je Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea.