Foto V. KARUZA
»Nemojmo očekivati da će se u mandatu jedne vlade, ove ili buduće, riješiti kompletna željeznička infrastruktura u Hrvatskoj«, odgovorio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na kritike zastupnika
ZAGREB – Raspravu o prijedlogu zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava zastupnici su u petak iskoristili kako bi upozorili na loše stanje željezničke infrastrukture, na što im je resorni ministar Oleg Butković poručio da se u mandatu jedne vlade ne može riješiti kompletna infrastruktura.
»Nemojmo očekivati da će se u mandatu jedne vlade, ove ili buduće, riješiti kompletna željeznička infrastruktura u Hrvatskoj«, odgovorio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na kritike zastupnika.
Ističe kako danas u gradnju željezničke infrastrukture ulažemo oko milijardu i pol eura te da je najaktivniji Mediteranski koridor koji spaja riječku luku s Budimpeštom.
Krajem 2019. potpisan je ugovor za početak gradnje pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca, te će se raspisati i natječaj za gradnju čitave dionice do Rijeke, za što su osigurana EU sredstva i za koju se očekuje da će u cijelosti biti izgrađena najkasnije do 2030., rekao je ministar prometa.
Što se tiče pruge Zagreb-Split, kaže, obnovljena je lička pruga i na tom dijelu se događaju pozitivni pomaci, ali ne može se očekivati u pet godina izgradnja čitave infrastrukture.
Sve dionice pruge prema Vinkovicima, dodao je, trenutno su u projektiranju i izrađuje se projektna i studijska dokumentacije, a natječaj za dionicu Okučani-Vinkovci očekuje se 2021.
I Božica Makar (HNS) ističe kako u željezničku infrastrukturu nismo ulagali gotovo 30 godina, da su novi teretni vagoni zadnji put kupljeni 2008.
Željeznica je budućnost za teretni, ali i za putnički prijevoz, naglasila je Makar.
Hrvatska mora naći više mogućnosti da poboljša svoj gospodarski rast, a jedna od njih je snažaniji investicijski zamah na glavnim željezničkim koridorima koji bi se financirao i sredstvima EU, kaže Nada Turina Đurić (Glas).
Na ministrovu najavu da će se uskoro obnoviti kolodvor u Rijeci, Vedan Babić (SDP) pita razmišlja li se o obnovi kolodvora u Zagrebu? Osobi smanjene pokretljivosti jednostavno je nemoguće na tom kolodvoru kupiti kartu i sam ući u vlak, upozorio je zastupnik.
Zakon hvali Pero Ćosić (HDZ) i kaže da se iz njega vidi nakana sustavnog podizanja sigurnosti željezničkog sustava. Suglasan je da hrvatske željeznice zaostaju za onima u drugim zemaljama EU-a, te kao primjer spominje da na većini pruga nema centraliziranog daljinskog upravljanja prometom.
Uvođenje takvog upravljanja povećalo bi učinkovitost željeznice, smanjio bi se broj i udio ljudskog rada, rekao je Ćosić procijenivši kako oko 1500 radnika više ne bi trebalo raditi na tim poslovima.