Poznata argumentacija

Paar u otvorenom pismu ministrici Divjak: Reforma školstva ide u krivom smjeru

Ljerka Bratonja Martinović



ZAGREB – Otvorenim pismom u kojem navodi poznatu argumentaciju protiv Cjelovite kurikularne reforme objavljenu u tri knjige recenzija, akademik Vladimir Paar upozorio je ministricu znanosti i obrazovanja Blaženku Divjak da ne vodi računa o kritikama Cjelovite kurikularne reforme. Reforma školstva ide u pogrešnom smjeru, a na pravi bi je put vratili, poručuje Paar, vrhunski znanstvenici koji se zalažu za potpuno drukčiji reformski koncept.


Paara zabrinjava što prosvjetna vlast »nije pokazala spremnost za dijalog i raspravu na temelju stručnih argumenata«. Reforma se sada usmjerava u pogrešnom smjeru i moguće ju je uspješno provesti samo ako se stručni timovi za izradu predmetnih kurikula i Ekspertna radna skupina prošire uključenjem »vrhunskih znanstvenika matičnih disciplina i brojnih iskusnih učitelja i nastavnika koji zastupaju stručne argumente za obrazovnu reformu na drugačijim načelima nego što je Cjelovita kurikularna reforma«, poručuje Paar, predsjednik Znanstvenog vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU, u otvorenom pismu ministrici.


Akademici i stručnjaci iz prakse koji potpisuju kritike CKR-a dobrim dijelom dolaze iz krugova bliskih HDZ-u, a zalažu se za tzv. srednjeeuropski model kurikularne reforme. Većina njihovih primjedbi, iznesenih u stručnoj raspravi o kurikulumima, već je ugrađena u Cjelovitu kurikularnu reformu. Ministrica Divjak obećala je nedavno da će u pripremu kurikularne reforme svakako uključiti i znanstvenike HAZU-a.