Sanacija

PGŽ rekorder s čak 7 crnih točaka u prometu: Evo što se konačno po tome misli napraviti

Marinko Glavan

Foto M. Gracin

Foto M. Gracin

Projekt je vrijedan 68,5 milijuna kuna i bit će proveden u 12 hrvatskih županija. Bit će sanirana četiri opasna mjesta u Rijeci

ZAGREB Čak sedam od ukupno 23 crne točke na državnim prometnicama nalaze se u Primorsko-goranskoj županiji, a sve one bit će sanirane u sklopu projekta »Sanacija opasnih mjesta (Uklanjanje crnih točaka) na državnim cestama«, vrijednog 68 i pol milijuna kuna. Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava potpisali su jučer u Zagrebu ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik uprave Hrvatskih cesta (HC) Josip Škorić te ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje(SAFU) Tomislav Petric. Projektom je obuhvaćena sanacija ukupno 23 opasna mjesta na državnim cestama, u dvanaest županija, na kojima će se obavljati radovi poput izmjene i dopune prometne signalizacije i opreme, građevinskog uređenja i proširenja sporednih prilaza, izvedbe pješačkih prijelaza, nogostupa i kružnih raskrižja kao i radovi na ugradnji zaštitnih ograda, rekonstrukciji raskrižja i sličnih radova. Najviše ih je u Primorsko-goranskoj županiji, gdje će od ukupnih sredstava na sanaciju biti utrošeno oko šest milijuna kuna.

Manje nesreća




Cilj projekta je, istaknuto je pri potpisivanju, poboljšanje sigurnosti cestovne infrastrukture, odnosno smanjenje broja nesreća s materijalnom štetom te smanjenje broja ozlijeđenih i smrtno stradalih na državnim cestama. Realizacijom će se poboljšati sigurnost prometa na cestama, s naglaskom na najranjivije sudionike u prometu – pješake, bicikliste, motoriste – na način da se ceste učine »tolerantnijima« prema vozačkim pogreškama, čime će se smanjiti vjerojatnost nesreća.



Raskrižje Zvonimirove, Liburnijske i Zametske ulice na KrnjevuRaskrižje na Jadranskoj magistrali, neposredno poslije BakraDesni zavoj na Jadranskoj magistrali, na području Jasenova, sjeverozapadno od Novog VinodolskogRaskrižje Zvonimirove i Ulice Rikarda Benčića u Rijeci (pored zgrade Novog lista)Željezničko-cestovni prijelaz u Krešimirovoj ulici u RijeciSpoj Ulice Janka Polić Kamova s državnom cestom D-8 (Jadranska magistrala) na Pećinama u RijeciRaskrižje na Jadranskoj magistrali, dionica između Jadranova i Dramlja


– Hrvatske ceste grade ili su izgradile infrastrukturu i velike projekte poput Pelješkog mosta, Čiovskog mosta, državne ceste D-403 i čitavog niza drugih prometnica, ali ovo je ulaganje u postojeću infrastrukturu, koja se gradila prije uistinu mnogo vremena, na kojoj su identificirane opasnosti za sudionike u prometu. U tom smislu je ovo hvalevrijedno potpisivanje, jer će se sanacijom upravo tih crnih točaka riješiti i smanjiti vjerojatnost broja nesreća i smrtnosti na našim cestama. Sve je rađeno u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova, koje i inače prati i uključeno je u proces identifikacije crnih točaka te se ovom prigodom zahvaljujemo i njima, a potpisivanjem ovog ugovora osigurali smo financijsku konstrukciju i krenut će se operativno na terenu infrastrukturno rješavati te crne točke. Predviđeni rok dovršetka sanacije crnih točaka je do godinu i pol dana, od današnjeg potpisivanja ugovora, a čime smo osigurali uvjete za raspisivanje natječaja u Hrvatskim cestama te odabir izvođača radova, rekao je nakon potpisivanja ugovora ministar Butković.




Ukupna vrijednost projekta iznosi 68.596.132,80 kuna, s PDV-om. Ukupna bespovratna sredstva za Hrvatske ceste, kao korisnika projekta iznose 55.433.982,80 kuna od čega će se iz Europskog fonda za regionalni razvoj financirati 47.118.885,38 kuna, a sredstvima Državnog proračuna 8.315.097,42 kuna. Butković je naglasio kako upravo na sektor prometa otpada 80 posto potpisanih ugovora o sufinanciranju u Hrvatskoj iz Operativnog programa EU-a promet – Konkurentnost i kohezija, za operativno razdoblje 2014.–2020. godina.


Investicijski ciklus


Ovo je ukupno 46. ugovor koji danas potpisujemo iz tog programa, a ako tome dodamo CEF koji nam je također na raspolaganju, pokrećemo investicijski ciklus od dvadeset milijardi kuna, rekao je Butković.Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić istaknuo je sigurnost kao jedan od strateških prioriteta tvrtke koja upravlja mrežom prometnica duljom od sedam tisuća kilometara.

– Nažalost, ta sigurnost prometa se mjeri crnim statistikama, uglavnom brojem poginulih, međutim, ulaganjem upravo u sigurnost prometa na našoj mreži, taj se broj u zadnjih deset godina smanjio za pedeset posto. Želim da putovanje našim cestama donosi zadovoljstvo i prosperitet ovoj državi, a ne mjesto u crnim kronikama, rekao je Škorić.