Gari Cappelli i Kristjan Staničić / Foto: D. KOVAČEVIĆ
»Donijeli smo važnu odluku za Rijeku jer je to dijelom povezano i s predsjedanjem Hrvatske Europskom unijom u 2020. Iz proračuna HTZ-a za ovu godinu smo za to izdvojili 450 tisuća kuna, a uz odobrenje Vlade i Ministarstvo turizma zbog tog projekta Rijeci ove godine daje 2 milijuna kuna. Po još 2 milijuna kuna dat ćemo i u 2019. i 2020., kada se istodobno Hrvatska predstavlja i na Expo-u u Dubaiju«, kazao je Cappelli
Hrvatska turistička zajednica (HTZ) marketinški će pomoći projekt »Rijeka europska prijestolnica kulture 2020«, za što će izdvojiti ove godine 450 tisuća kuna, a u završnoj je fazi izbora sedam direktora stranih predstavništava HTZ-a, za što se na natječaj ukupno prijavilo 92 osobe.
Izjavili su to uz ostalo ministar turizma Gari Cappelli i direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić u četvrtak nakon sjednice Turističkog vijeća HTZ-a, koje je analiziralo i dosadašnji tijek ove turističke godine te stanje na tržištima.
Natječaj za ta radna mjesta, za koja je plaća u prosjeku mjesečno oko tri tisuće eura, nudi se i pokrivanje dijela troškova stanovanja, a mandat traje tri godine, HTZ je provodio od 11. do 26. travnja.
Na pozicijama direktora u šest postojećih predstavništava za koje se sada traže direktori, u Austriji je Ranko Vlatković, koji je, kao i Marin Skenderović u Mađarskoj te Nora Henterova u Slovačkoj, među direktorima stranih predstavništava HTZ-a s najduljim stažom na tim pozicijama, dok je u Sloveniji direktorica Metka Bradetić, u Češkoj Jelena Bilić, a u Švedskoj direktor Paul Šikić.
Staničić je, uz ministra Capellija, nakon sjednice Vijeća HTZ-a novinare izvijestio i da se Vijeće složilo da HTZ podrži projekt Rijeke-europske prijestolnice kulture 2020., jer će i to dodatno pridonijeti promociji turističke Hrvatske u Europi.
»Donijeli smo važnu odluku za Rijeku jer je to dijelom povezano i s predsjedanjem Hrvatske Europskom unijom u 2020. Iz proračuna HTZ-a za ovu godinu smo za to izdvojili 450 tisuća kuna, a uz odobrenje Vlade i Ministarstvo turizma zbog tog projekta Rijeci ove godine daje 2 milijuna kuna. Po još 2 milijuna kuna dat ćemo i u 2019. i 2020., kada se istodobno Hrvatska predstavlja i na Expo-u u Dubaiju«, kazao je Cappelli.
Naglasio je da se svime time želi postići da se o Hrvatskoj 2020. priča i u Europi, ali i svijetu kroz Expo u Dubaiju.
Govoreći o stanju na tržištima i tijeku ove sezone, ministar Cappelli je naglasio da su zadovoljni rezultatima fizičkog turističkog prometa za prva četiri mjeseca, tijekom kojih je u Hrvatskoj bilo 1,9 milijuna turista ili 10 posto više nego u isto vrijeme 2017., a ostvarili su 5,1 milijun noćenja ili 9 posto više.
»Vjerujemo da će i ova godina biti iznimno dobra za hrvatski turizam. Najave sa svih tržišta su i bolje od lanjskih, a za neke su termine u ljetnom razdoblju turoperatori već gotovo rasprodali smještaj. Pratimo i što radi konkurencija, znamo da Turska ove godine dosta ulaže i očekuje bolje brojke nego lani, no mi nemamo istu ponudu i ne mislimo da će nam ‘oteti’ turiste«, kazao je Cappelli.
Ocijenio je i da je Hrvatska vrlo tražena u svijetu, da su ostvarene sjajne brojke u predsezoni te vjeruje da će se zadržati pozitivni trendovi i da će Hrvatska biti prepoznata ne kao skupa nego kvalitetna destinacija.
»Turizam nam se ne događa slučajno. To je rezultat sinergije javnog i privatnog sektora i turističke industrije, a već aktivno radimo i pripreme za 2019. i za buduće godine«, poručio je Cappelli.