Prijestolnica kulture

HTZ marketinški podržava Rijeku sa 450.000 kuna, ministarstvo turizma daje 6 milijuna u tri godine

Hina

Gari Cappelli i Kristjan Staničić / Foto: D. KOVAČEVIĆ

Gari Cappelli i Kristjan Staničić / Foto: D. KOVAČEVIĆ

»Donijeli smo važnu odluku za Rijeku jer je to dijelom povezano i s predsjedanjem Hrvatske Europskom unijom u 2020. Iz proračuna HTZ-a za ovu godinu smo za to izdvojili 450 tisuća kuna, a uz odobrenje Vlade i Ministarstvo turizma zbog tog projekta Rijeci ove godine daje 2 milijuna kuna. Po još 2 milijuna kuna dat ćemo i u 2019. i 2020., kada se istodobno Hrvatska predstavlja i na Expo-u u Dubaiju«, kazao je Cappelli



Hrvatska turistička zajednica (HTZ) marketinški će pomoći projekt »Rijeka europska prijestolnica kulture 2020«, za što će izdvojiti ove godine 450 tisuća kuna, a u završnoj je fazi izbora sedam direktora stranih predstavništava HTZ-a, za što se na natječaj ukupno prijavilo 92 osobe.


Izjavili su to uz ostalo ministar turizma Gari Cappelli i direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić u četvrtak nakon sjednice Turističkog vijeća HTZ-a, koje je analiziralo i dosadašnji tijek ove turističke godine te stanje na tržištima.


»Nismo iznenađeni velikim brojem prijava na natječaj za sedam direktora predstavništava HTZ-a u Austriji, Češkoj, Sloveniji, Švedskoj, Mađarskoj, Slovačkoj i Kini, u kojoj planiramo u Šangaju moguće još ove godine prvi put otvoriti predstavništvo. To su atraktivna, ali i zahtjevna radna mjesta, jer su direktori i ambasadori turističke Hrvatske. Sada smo u finalnoj fazi tog izbora. Najviše se ljudi prijavilo za predstavništvo u Austriji, Sloveniju i Slovačku, ali i za Kinu ima dosta zanimanja«, kazao je Staničić.Najavio je da će novi direktori, nakon evaluacije prijava, do kraja svibnja biti predloženi Turističkom vijeću.

Natječaj za ta radna mjesta, za koja je plaća u prosjeku mjesečno oko tri tisuće eura, nudi se i pokrivanje dijela troškova stanovanja, a mandat traje tri godine, HTZ je provodio od 11. do 26. travnja.




Na pozicijama direktora u šest postojećih predstavništava za koje se sada traže direktori, u Austriji je Ranko Vlatković, koji je, kao i Marin Skenderović u Mađarskoj te Nora Henterova u Slovačkoj, među direktorima stranih predstavništava HTZ-a s najduljim stažom na tim pozicijama, dok je u Sloveniji direktorica Metka Bradetić, u Češkoj Jelena Bilić, a u Švedskoj direktor Paul Šikić.


Staničić je, uz ministra Capellija, nakon sjednice Vijeća HTZ-a novinare izvijestio i da se Vijeće složilo da HTZ podrži projekt Rijeke-europske prijestolnice kulture 2020., jer će i to dodatno pridonijeti promociji turističke Hrvatske u Europi.


»Donijeli smo važnu odluku za Rijeku jer je to dijelom povezano i s predsjedanjem Hrvatske Europskom unijom u 2020. Iz proračuna HTZ-a za ovu godinu smo za to izdvojili 450 tisuća kuna, a uz odobrenje Vlade i Ministarstvo turizma zbog tog projekta Rijeci ove godine daje 2 milijuna kuna. Po još 2 milijuna kuna dat ćemo i u 2019. i 2020., kada se istodobno Hrvatska predstavlja i na Expo-u u Dubaiju«, kazao je Cappelli.


Gari Cappelli i Kristjan Staničić / Foto: D. KOVAČEVIĆ


Gari Cappelli i Kristjan Staničić / Foto: D. KOVAČEVIĆ



Naglasio je da se svime time želi postići da se o Hrvatskoj 2020. priča i u Europi, ali i svijetu kroz Expo u Dubaiju.


Govoreći o stanju na tržištima i tijeku ove sezone, ministar Cappelli je naglasio da su zadovoljni rezultatima fizičkog turističkog prometa za prva četiri mjeseca, tijekom kojih je u Hrvatskoj bilo 1,9 milijuna turista ili 10 posto više nego u isto vrijeme 2017., a ostvarili su 5,1 milijun noćenja ili 9 posto više.


»Vjerujemo da će i ova godina biti iznimno dobra za hrvatski turizam. Najave sa svih tržišta su i bolje od lanjskih, a za neke su termine u ljetnom razdoblju turoperatori već gotovo rasprodali smještaj. Pratimo i što radi konkurencija, znamo da Turska ove godine dosta ulaže i očekuje bolje brojke nego lani, no mi nemamo istu ponudu i ne mislimo da će nam ‘oteti’ turiste«, kazao je Cappelli.


Ocijenio je i da je Hrvatska vrlo tražena u svijetu, da su ostvarene sjajne brojke u predsezoni te vjeruje da će se zadržati pozitivni trendovi i da će Hrvatska biti prepoznata ne kao skupa nego kvalitetna destinacija.


»Turizam nam se ne događa slučajno. To je rezultat sinergije javnog i privatnog sektora i turističke industrije, a već aktivno radimo i pripreme za 2019. i za buduće godine«, poručio je Cappelli.