Pitali su me zbog čega želimo uvesti građanski odgoj i obrazovanje. Želimo graditi građansko društvo, želimo vrijednosti koje su u ostatku školskog kurikuluma zanemarene i želimo graditi bolje društvo, rekla je gradonačelnica Siska Kristina Ikić Baniček
RIJEKA Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel i gradonačelnica Siska Kristina Ikić Baniček potpisali su Sporazum o suradnji na provedbi izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje kojim će Grad Rijeka školama Siska ustupiti priručnik, mape i kurikulum za provedbu tog predmeta.
Podsjećajući da je Grad Rijeka prvi u Hrvatskoj u osnovne škole prošle školske godine uveo pilot projekt građanskog odgoja i obrazovanja ne čekajući da se situacija na državnoj razini promijeni i da se napravi korak ka sustavnom uvođenju tog predmeta te je izradio vlastiti kurikulum, kao i priručnik, riječki gradonačelnik istaknuo je da je današnji dan velik za Rijeku jer se projekt počinje širiti Hrvatskom, a uz Sisak interes za projekt pokazala je i Istarska županija te postoje upiti iz drugih gradova i županija.
– Nije potrebno posebno naglašavati zašto je građanski odgoj važan. Mi koji to uvodimo to znamo, a oni kojima želimo poslati poruku ne žele slušati i to je razlog zbog kojeg smo uzeli inicijativu u svoje ruke.
Sva istraživanja provedena posljednjih godina u Hrvatskoj govore o potrebi uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u škole. Jedno od tih istraživanja koje je provela GOOD inicijativa pokazalo je poražavajuće znanje učenika poput toga da pedesetak posto ispitanika ne zna razliku između pojmova pozicija i opozicija, nemaju nikakva saznanja o civilnom društvu te pedesetak posto ispitanika smatra da je homoseksualnost bolest i da se homoseksualcima treba zabraniti javni nastup.
Rezultati istraživanja pokazuju nisku razinu participacije u zajednici i iz tih razloga smatrali smo da na prihvatljiv način treba uvesti građanski odgoj i obrazovanje u škole.
Prošle školske godine projekt je kao izvannastavna aktivnost uveden u šest škola, a ove godine u 22 škole u kojima nastavu građanskog odgoja pohađa tristotinjak učenika 5. i 6. razreda.
Za potrebe provedbe programa izradili smo i prvi udžbenik u Hrvatskoj za taj uzrast, a sada je već u izradi i udžbenik za 7. i 8. razrede, istaknuo je Obersnel.
Izražavajući spremnost da se projekt besplatno ustupi svim hrvatskim gradovima i županijama Obersnel je najavio i predstavljanje evaluacije prve godine provedbe projekta koja je pokazala da je čak 96 posto učenika zadovoljno temama koje su obrađivali i izrazito su zadovoljni metodama i oblicima rada na satovima građanskog odgoja i obrazovanja.
S činjenicom da je građanski odgoj u školama više nego potreban složila se i sisačka gradonačelnica izražavajući zadovoljstvo zbog vizije i hrabrosti Grada Rijeke da razvije taj projekt.
– Pitali su me zbog čega želimo uvesti građanski odgoj i obrazovanje. Želimo graditi građansko društvo, želimo vrijednosti koje su u ostatku školskog kurikuluma zanemarene i želimo graditi bolje društvo.
Ukoliko se više gradova uključi u projekt možda resorno ministarstvo shvati da građanski odgoj nije hobi nego potreba ako želimo graditi demokratsko društvo, zaključila je Ikić Baniček.