Novi model dobio bi na snazi tek kada bi ga pratili i konkretni potezi gradskih stratega u jačanju infrastrukture javnog prijevoza, poput tramvaja i autobusa, ali i bicikala
ZAGREB Medijske najave da bi od jeseni zagrebačkim ulicama mogli prometovati »auti na posuđivanje«, vozila koja bi građani mogli posuditi i vratiti na određeno mjesto kako bi se smanjile nepodnošljive prometne gužve, treba pozdraviti ali i uzeti s određenom dozom opreza.
Tramvaji mile…
Generalno, promet osobnih vozila glavni je kočničar protočnosti komunikacije zagrebačkim ulicama s posljedicom usporavanje brzine ZET-ovih tramvaja. Poznato je da je brzina tramvaja u Ilici osjetno smanjena – prosjek brzine kreće se od 10 do 14 kilometara. Iz Transportne sekcije Zelene akcije koja se godinama bavi ovom problematikom pozdravljaju novu inicijativu.
– Car sharing je pozitivan projekt jer će se smanjiti i potreba za parkiranjem i uzaludno traženje slobodnih parkirnih mjesta. Oko 700 gradova u svijetu ima osmišljen ovaj model auta na posudbu. No, čini se da je u medijima cijela priča pomalo napuhana. Treba uzeti u obzir da car sharing ne bi smio zamijeniti alternativu korištenja javnog prijevoza, bicikla ili hodanja. U protivnom dobili bismo kontraefekt.
Švicarsko iskustvo
Inače, ideja Auto Divisio Croatia predstavljena je u Hrvatskoj još 2008. godine, ali je tek ostala na razini dobrih želja.
Ideja da jedan automobil koristi više osoba rodila se u Švicarskoj 1987. godine. Očekivano, model je bitno osuvremenjen. Glavni je oslonac na visoke komunikacijske tehnologije i tzv. pametnu karticu koju, umjesto ključeva »zajedničkog auta«, ima svaki član tog carsharing kluba. Njome se, uz telefonski poziv, SMS ili e-mail upućen u kontakt centar carsharinga u svako doba osigurava vozilo, a može se birati vrstu, veličinu, klasu i pogon, ovisno o preferencijama vozača. Za početak bi zagrebačkim ulicama krenulo 20-tak vozila na posuđivanje.