U plusu

Turistički podaci za kolovoz bolji su nego lani. Pitali smo hotelijere i ugostitelje što misle o tome

Biljana Savić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

U kolovozu smo imali iste cijene kao i lani, ali veću popunjenost, kaže opatijski hotelijer Krunoslav Kapetanović. Da je sezona bila dobra, ocjenjuje i krčki ugostitelj i hotelijer Franjo Toljanić



RIJEKA – Prema prvim i još uvijek nepotpunim podacima Hrvatske turističke zajednice i E-visitora, u Hrvatskoj je tijekom kolovoza zabilježeno oko 5 milijuna turističkih dolazaka, što je 7,4 posto više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine te 33 milijuna turističkih noćenja, odnosno 2,5 posto više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. U tom razdoblju najveći promet, mjeren noćenjima, ostvaren je s tržišta Njemačke, Slovenije, Italije, Poljske i Austrije. Istodobno, domaće tržište ostvarilo je rast od 19,6 posto u dolascima te 8,9 posto u noćenjima.


Zahtjevan srpanj


Prema istim podacima, u razdoblju od siječnja do kolovoza u Hrvatskoj je zabilježeno približno 16,46 milijuna turističkih dolazaka što je 4,9 posto više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, te 90 milijuna turističkih noćenja, što je 1,6 posto više nego u istom razdoblju lani. Najveći promet mjeren noćenjima ostvaren je s tržišta Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske i Italije. Domaće tržište ostvarilo je rast od 9,7 posto u dolascima te 6,8 posto u noćenjima.


Iako javnost s velikom skepsom sluša izjave o dobroj sezoni ministra turizma Garija Cappellija i predsjednika Hrvatske turističke zajednice Kristjana Staničića, ugostitelji i hotelijeri se ne žale.




Dapače, njima je ovaj kolovoz bolji nego lanjski.


– Prošle godine je Vila Kapetanović imala najbolji kolovoz ikada, dakle rekordan, a ove godine kolovoz je identičan kao lani, dakle opet rekordan, kaže nam poznati opatijski hotelijer Krunoslav Kapetanović, u čijem je vlasništvu i Hotel Navis.


– Što se Navisa tiče, njegova najbolja godina, pa tako i kolovoz, bili su 2017. godine, a kolovoz ove godine od prošlogodišnjeg je bolji za 4 posto. Tu vam govorim o zaradi. Nisam dizao cijene, dapače, lani sam predvidio da će ovogodišnji srpanj biti zahtjevan i korigirali smo cijene za 6 posto na dolje. U kolovozu smo imali iste cijene kao i lani, ali veću popunjenost, kaže nam Kapetanović i dodaje da kumulativno od 1. siječnja do 31. kolovoza ove godine u svojim objektima ostvario rast od nešto više od 2 posto.


Da je sezona bila dobra, pa tako i kolovoz ocjenjuje i poznati krčki vinar, ugostitelj i hotelijer Franjo Toljanić, vlasnik Vinotela »Gospoja« Vrbnik i dvaju restorana. Uglavnom, sve je bolje nego lani.


– Ovaj kolovoz je, barem kod mene, bio definitivno bolji nego lanjski, a i cijela sezona općenito, s tim da nisam dizao cijene. I u ugostiteljskim objektima i u Vinotelu imao sam veći promet i ova cijela sezona, ne samo ovaj kolovoz, za mene su bili bolji nego lani.


Velika popunjenost


Bolje nego lani bilo je i kod poznatog njivičkog ugostitelja Dražena Lesice. Njegov poznati restoran »Rivica« u kolovozu ove godine imao je 5 posto veći promet nego u lanjskom kolovozu, a cijela ova sezona mu je, kaže bolja nego lanjska. Kaže da nisu dizali cijene, da se radilo o sitnoj korekciji.


Dakle, sve je bolje nego lani.


Danijel Šabalja, vlasnik konobe »Bracer« i Hotela »Villa Margaret« u Malinskoj isto je zadovoljan prometom u konobi i popunjenosti u hotelu.


– Malo je bolje nego lani, a to da je lani bila uspješna sezona, ne znam, to drugi govore. Uglavnom, ne vidim puno promjena, osim malog rasta prometa, u odnosu na lani, ni kad govorimo o kolovozu, niti o cijeloj godini, kaže nam Šabalja.


Rijeka možda i nije mjerodavan primjer, jer je ipak riječ o tranzicijskoj, a ne odmorišnoj destinaciji, no Jadran hoteli d.d. Rijeka imali su veliku popunjenost.


– Broj noćenja u kolovozu ove godine u riječkim hotelima koji su u sastavu hotelske grupe Jadran hoteli d.d. je na razini prošle godine. Gotovo su sve sobe bile popunjene, odnosno, popunjenost je bila više od 90 posto u sva tri hotela – Jadran, Continental i Neboder. Najbrojniji gosti došli su iz Španjolske, Italije, Njemačke, Hrvatske i Austrije, kaže nam direktor prodaje ove riječke hotelske kuće Damir Balenović.


Za rezultate velikih hotelijera, primjerice Valamara, i svih koji su na burzi, još moramo pričekati rezultate za kolovoz.