Helmut Fenzl

Predsjednik Uprave Spara Hrvatska: ‘Želimo biti treći trgovac i najveći investitor u maloprodaji’

Robert Frank

Helmut Fenzl, Foto: D. ŠKOMRLJ

Helmut Fenzl, Foto: D. ŠKOMRLJ

Po mojoj procjeni, novi Spar će u 2018. dosegnuti oko 5 milijardi kuna prometa i otprilike 5.000 zaposlenih. Uz to, bez obzira na ovu akviziciju, i  dalje ćemo investirati u vlastiti razvoj



Intersparov hipermarket koji će se nalaziti pored novoizgrađenog rotora Rujevica ispod stadiona HNK Rijeka, prvi je veliki prodajni centar Spara Hrvatska na području Primorsko-goranske županije. Vrijedan 23 milijuna eura, prostirat će se na 3.100 četvornih metara, u njemu će se zaposliti 150 ljudi, a parkirališni prostor predviđa mjesta za 270 automobila.


Predsjednik Uprave Spara Hrvatska Helmut Fenzl uvjeren je kako će upravo ova građevina biti njihov najljepši hipermarket u Hrvatskoj. S njim smo razgovarali na gradilištu budućeg Intersparovog hipermarketa na Rujevici čije se otvaranje planira za travanj 2018.


Jedna od najvećih investicija Spara trenutno je u Rijeci. Konačno, dugo se čekalo da dođete na ovo područje.




– Rijeka je centar atraktivne regije. Htjeli smo već i prije ovamo doći, radili smo na nekim lokacijama, pripremali, i sad se to konačno ostvarilo. Puno ljudi, među njima i puno mojih rođaka, stalno me pitalo kad ćemo dovesti Spar u Rijeku. Evo, još malo pa smo tu. No, ovo je velika investicija i treba vrijeme za pripremu. Za ovaj smo projekt, kako bi bio uspješan i kvalitetno realiziran, izgradili i rotor koji smo financirali s 3,6 milijuna kuna. To sve govori o veličini projekta na Rujevici.


Hrvatska tvrtka


Prema dostupnim podacima Spar je u Hrvatsku dosad uložio oko 350 milijuna eura.– Otprilike toliko, a s ovom investicijom i više. Osim toga, preuzeli smo 20 trgovina Dione, Ipercoopa, a nedavno i Billu Hrvatska. Vlastiti razvoj je prioritet, no ako se ukaže prilika, i dalje smo spremni i na druga preuzimanja. Što vam je donio proces preuzimanja Bille Hrvatska? – S procesom spajanja omogućen nam je velik iskorak u poslovanju. Postajemo puno jača i snažnija kompanija, vjerojatno ćemo biti treći po veličini u Hrvatskoj i vrlo jak drugi trgovac u Zagrebu, ali i bolja kompanija koja će kontinuirano pozitivno poslovati. To nam je puno važnije od udjela na tržištu, iako i brojke, vjerujem, mogu impresionirati. Po mojoj procjeni, novi Spar će u 2018. dosegnuti oko 5 milijardi kuna prometa i otprilike 5.000 zaposlenih.

Uz to, bez obzira na ovu akviziciju i dalje ćemo investirati u vlastiti razvoj u Hrvatskoj. U 2017., s investicijama u Billu, gdje će nas samo najnužniji rebranding, bez preuređenja filijala, stajati oko 12 milijuna eura, investirat ćemo oko 50 milijuna eura godišnje. U iduće dvije godine, na godišnjoj razini, investirat ćemo i više u nove projekte. Moguće je da ćemo biti najveći investitor u Hrvatskoj u maloprodaji u idućim godinama.


Foto: D. ŠKOMRLJ


Foto: D. ŠKOMRLJ



Nailazite li u Hrvatskoj, kao firma u stranom vlasništvu, kod investiranja na značajnije probleme vezane za imovinsko-pravne odnose ili prostorno-plansku dokumentaciju?– Nailazimo na iste probleme kao i drugi investitori, ne bih tu mogao navesti ništa što javnosti nije poznato. Mi smo hrvatska firma i registrirani smo u Zagrebu kao Spar Hrvatska. Time smo pokazali koliko vjerujemo u investiranje u Hrvatskoj. Kapital je iz Austrije, znanje je velikim dijelom iz Austrije, no mi smo, ponavljam, hrvatska firma. U Sparu razmišljamo, pričamo i djelujemo hrvatski, naši su menadžeri iz Hrvatske, i naš asortiman je hrvatski.

Važna regija


Kakvi su poslovni rezultati Spara posljednjih godina?– Mi naše poslovne rezultate u skladu s našim pravilima ne smijemo komentirati, no mogu reći da nismo u cijelosti zadovoljni jer smo pozitivno poslovanje htjeli postići ranije. Rezultati koje sada ostvarujemo posljedica su naših velikih investicija. Možete li prokomentirati situaciju u Agrokoru?– Prije svega se fokusiramo na vlastito poslovanje. Naravno, pratimo situaciju, Agrokorove proizvodne firme su i naši dobavljači. Prvenstveno moramo osigurati opskrbu naših centara i jako pazimo da ne dođe do neisporuka. Dosad nismo imali većih problema. Kao i do sada, partnerski se ponašamo što smo dokazali i kada smo im omogućili izvoz proizvoda izvan Hrvatske. Na primjer, PIK-ove salame se prodaju u Spar Austriji i Mađarskoj. Koliko Sparovih centara mislite napraviti u Hrvatskoj idućih pet godina?– Ova nam je regija jako važna, posebno smo fokusirani na širenje mreže u Istri i Dalmaciji. U PGŽ-u i Istri nismo dovoljno prisutni i tu ćemo jačati našu poziciju. Velik iskorak u ovu regiju je upravo izgradnja Interspara u Rijeci jer je format Interspar taj koji gradi imidž u gradu. Nakon toga krećemo sa Sparovim supermarketima s kojima želimo biti sve bliže kupcima. Pod Sparom imamo dućane veličine od 400 do 1.800 četvornih metara, tako da se možemo lako prilagoditi bilo kojem prostoru.

Kvartovska prodaja doživljava renesansu, što najbolje pokazuje primjer Dione. Imamo, naime, bezbroj pisama gdje nam ljudi zahvaljuju što smo oživili kvartove, vratili frekvenciju na gradske trgove. Ako ljudi imaju adekvatnu ponudu, i što se tiče asortimana i što se tiče cijena, u svom kvartu, ne moraju odlaziti izvan mjesta življenja. I zato, tko god ima dobar poslovni prostor od 500 četvornih metara, zanimljiv nam je za suradnju.


Vaše se porijeklo vezuje uz naš kraj, blizu Rijeke.– Tako je, moja je majka iz Kraljevice, a tata iz Austrije. Rođena je na Oštru, a 60-ih je otišla u Austriju jer su tada tražili medicinske sestre što je ona bila po struci. Ostala je tamo, upoznala mog oca i danas živi u Austriji, a ja sam se, eto, vratio u Hrvatsku.