Daleka tržišta

Hrvatska postala hit među Azijcima. Evo što najviše oduševljava sve brojnije turiste s Dalekog istoka

Marina Kirigin

Foto Marin Aničić

Foto Marin Aničić

Većina gostiju s azijskog tržišta u Hrvatsku stiže organizirano, najčešće preko velikih svjetskih turoperatora koji organiziraju višetjedne paket-aranžmane po cijeloj Europi pa u našoj zemlji borave oko tjedan dana



OPATIJA Turistički promet s Dalekog istoka u konstantnom je porastu. U 2017. godini udvostručio se broj gostiju iz Kine u odnosu na godinu ranije. Zabilježeno je 160.000 dolazaka, 57 posto više nego u 2016. i 237.000 noćenja, što je porast od  48 posto. Znatno je povećan i broj noćenja i dolazaka Tajlanđana, iako je riječ o puno manjim brojkama u odnosu na kinesko tržište. U usporedbi sa 2016. godinom, Tajlanđani su ostvarili 57 posto više dolazaka, odnoso 29.000 i 45 posto više noćenja, oko 45.000. Najmasovniji dolasci u Hrvatsku  iz Istočne Azije zabilježeni su iz Koreje. Lani je tako na odmor u Hrvatsku stiglo 444.000 Korejaca, 20 posto više nego godinu ranije, koji su ostvarili 534.000 noćenja, odnosno 16 posto više nego u 2016. godini. Tu su naravno i Japanci koji su u 2017. godini ostvarili 142.000 dolazaka, 17 posto više nego godinu ranije i 221.000 noćenja, što je 19 posto više.


Strateški značaj


Tendencija rasta broja gostiju s tržišta istočne Azije nastavila se i u 2018. godini. U prvih šest mjeseci zabilježena su višepostotna povećanja dolazaka i noćenja gostiju iz Kine, Japana, Tajlanda, Hong Konga kao posebne uprave regije, međutim dogodio se lagani pad broja dolazaka i noćenja iz Koreje. Korejci su zabilježili 204.000 dolazaka i 238.000 noćenja, što je devet, odnosno 8 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani. S druge strane, broj gostiju iz Kine ubrzano raste te je u prvih šest mjeseci ove godine zabilježen 30-ak posto bolji rezultat.


turisti iz azije, turisti, japanci, kinezi, koreanci,


turisti iz azije, turisti, japanci, kinezi, koreanci,





Podjednak postotni rast zabilježili su i Tajlanđani – 41 posto više dolazaka i 33 posto više noćenja, kao i Japanci – 25 posto više dolazaka i 21 posto više noćenja u odnosu na prvih pola godine u 2017. godinu. Takva turistička kretanja navela su i čelnike Hrvatske turističke zajednice da upravo u nekim od tih udaljenih zemalja otvore svoja turistička predstavništva, a kako bi se potencijalne goste s tog velikog tržišta, koji se sve češće odlučuju na putovanja, dodatno navelo na dolazak u ovaj dio Europe, a onda i u posjet Hrvatskoj.


– Daleka tržišta za nas imaju strateški značaj jer ti turisti najčešće putuju u pred i posezoni, a često nastoje obići i nekoliko destinacija unutar jedne države. Prošle smo godine zabilježili poraste turističkog prometa sa svih dalekih tržišta, a nastavak pozitivnih trendova očekujemo i u ovoj godini. Da bi u tome bili uspješni, odlučili smo pojačati svoje promotivne aktivnosti, između ostaloga i kroz sajamske nastupe te uspostavu novih ureda HTZ-a u svijetu. Prvi put HTZ otvara ured u Šangaju, a do kraja godine otvaramo urede u Seulu te Los Angelesu.


Samo snažnom promocijom i ciljanim aktivnostima možemo ostvariti potencijale koji nam se nude na ovim velikim tržištima. Za jači proboj na njima ključne su nam i nove aviolinije, a na tom segmentu iznimno puno radimo što je i vidljivo u sve boljoj povezanosti Hrvatske s ključnim svjetskim destinacijama – rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.


Preporuka prijatelja


Velika većina gostiju s azijskog tržišta u Hrvatsku stiže organizirano, putem agencija u grupnim aranžmanima, a u destinacijama unutar Lijepe Naše zadržavaju se izuzetno kratko. Naime, gosti s istoka koji se odluče na tako daleko putovanje vrlo često odabiru posjet nekolicini zemalja u regiji. Primjerice, trotjedno putovanje provedu u Sloveniji, Hrvatskoj i Crnoj Gori, od čega tjedan dana provedu u nekoliko razvikanijih hrvatskih odredišta gdje se u prosjeku zadržavaju jedan do dva dana. To potvrđuje i Ivan Sarajlić, iz odjela marketinga opatijske hotelske tvrtke Amadria park.


– Naši najčešći gosti s Dalekog istoka su iz Tajvana, Južne Koreje i Japana te u nešto manjoj mjeri iz Kine. Manji je broj individualnih gostiju koji svoj smještaj rezerviraju direktno, a većina gostiju dolazi kroz grupni segment te u našoj destinaciji borave kraće, jedan do dva noćenja, budući da najčešće dolaze preko velikih svjetskih turoperatora koji organiziraju višetjedne paket-aranžmane po cijeloj Europi – ističe Sarajlić.


U posjetu Opatiji nedavno je bila i grupa gostiju s otoka Tajvana. Među njima i Joe Huang sa suprugom. Na izuzetno lošem engleskom pokušali su objasniti što ih je navelo na dolazak u ovaj dio Europe i kakvi su njihovi doujmovi.


– Na dolazak smo se odlučili na preporuku prijatelja koji je već ranije bio ovdje. Nismo požalili, kraj je izuzetno lijep. Rekao bih čak originalan i još uvijek jako prirodan. Osim Hrvatske, obići ćemo i Sloveniju i Crnu Goru. U Opatiji ostajemo samo jednu noć, razgledat ćemo grad, a onda nastavljamo putovanje prema Dubrovniku – govori Huang koji u pokušaju da navede imena nekih hrvatskih gradova i mjesta koje su posjetili navodi nacionalni park Plitvice, Zagreb u koji su sletjeli avionom, Motovun, i naravno kao najznačajnije hrvatsko odredište – grad Dubrovnik.