Uloga kamiona Čistoće

SEKUNDE UŽASA Održana rekonstrukcija strašne nesreće u Adamićevoj ulici u Rijeci

Slavica Kleva

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Vještaci su mjerili sve parametre koji su mogli utjecati na vožnju Aleksandra Cupaća koji je u teško pijanom stanju, vozeći gotovo dvostruko brže nego što je dozvoljeno, na pješačkom prijelazu udario Darija Krbavca i Marka Bunozu, te ih na mjestu usmrtio



RIJEKA U četvrtak navečer u Adamićevoj ulici rekonstruiran je tijek teške prometne nesreće u kojoj su smrtno stradala dva pješaka 12. srpnja 2014. godine. Sutkinja Vedrana Barbalić Biasiol koja vodi postupak protiv Aleksandra Cupaća optuženog za izazivanje prometne nesreće sa smrtnim ishodima, okupila je sve sudionike prometne nesreće, neophodne za rekonstrukciju. Osim optuženog Cupaća, došli su i vještaci, prometni vještak Anton Radolović, vještak sudske medicine Valter Stemberga, odvjetnik Goran Marjanović koji zastupa optuženog Cupaća, te odvjetnici Saša Jelušić koji zastupa članove obitelji pokojnog Daria Krbavca te odvjetnik Boris Gregović koji zastupa članove obitelji poginulog Marka Bunoze.


Zbog preciznog utvrđenja činjenica dovezen je i kamion Čistoće koji se te kobne noći nalazio nadomak podvožnjaka kod Robne kuće Ri i Čistoćina čistilica. Svjedoci, vozači kamiona i čistilice te druga dva zaposlenika koja su se nalazila u tom trenutku na kamionu već su dali iskaz na sudu.


Tijek rekonstrukcije pratila je i tužiteljica, zamjenica Općinske državne odvjetnice Renata Randić koja je i podignula optužnicu protiv Cupaća.


Snimke kamere 




Kad je namješten raspored vozila onako kako su u dosadašnjem tijeku sudskog postupka svjedoci iskazivali, krenulo se u rekonstrukciju, a jedna od činjenica koje je sutkinja Vedrana Barbalić Biasiol htjela utvrditi jest preglednost u trenutku kada je Cupać Audijem A6 iz smjera Ribarske i Wenzelove ulice krenuo u Adamićevu, nadomak raskrižja s Henckeovom ulicom u smjeru podvožnjaka. Sutkinja je sjela u automobil i krećući se brzinom od 55 kilometara na sat uvjerila da je preglednost ceste neupitna te da vozilo Čistoće nije moglo utjecati na vidljivost odnosno preglednost ceste. No, ipak treba sačekati dopunski pisani nalaz prometnog vještaka. Sjela je i u kamion Čistoće te se uvjerila da su radnici mogli neometano vidjeti koje je svjetlo na semaforu bilo upaljeno za vozače. Jedan dio svjedoka naime tvrdi da je u trenutku kada je projurilo vozilo optuženog Cupaća bilo zeleno.


Foto S. Drechsler


Foto S. Drechsler



No, s obzirom da drugi dio svjedoka, pješaci koji su se zatekli na drugom pješačkom prijelazu kad se gleda iz pravca podvožnjaka u smjeru Žabice tvrde da je bilo zeleno svjetlo za pješake, preostaje i korištenje snimaka s video nadzora tog dijela prometnice, odnosno spoja Adamićeve s Henckeovom ulicom.


Istodobno je prometni vještak Radolović precizno mjerio udaljenost između kamiona Čistoće i prvog pješačkog prijelaza (na uglu kod trgovine Ana, op.a) te ukupnu udaljenost od kamiona do drugog pješačkog prijelaza. Sutkinja je na licu mjesta utvrdila i gdje su stajali, odnosno kretali se pješaci koji su samo trenutak kasnije pokošeni naletom automobila. Nakon jednosatne rekonstrukcije za koje vrijeme je promet obustavila Prometna policija, sutkinja je naložila prometnom vještaku da izradi detaljne izračune temeljem dobivenih parametara koji su nedostajali, pa je nastavak suđenja planiran za početak iduće godine.


Foto S. Drechsler


Foto S. Drechsler



Šok i tuga 


Upitani za komentar nakon rekonstrukcije, odvjetnici koji zastupaju obitelji preminulih nisu htjeli davati izjave, kao ni odvjetnik koji zastupa optuženog Cupaća. Neosporno, optuženi Cupać projurio je s više od 90 kilometara na sat u trenutku kada je pokosio pješake. Činjenica je da je bio pod utjecajem alkohola, u teško pijanom stanju. U dosadašnjem tijeku dokaznog postupka gotovo su svi svjedoci ispitani, posebno teško je bilo slušati svjedočenja članova obitelji i prijatelja poginulih pješaka koji zapravo od šoka, nemoći i tuge nisu mogli detaljno prizvati mučne prizore nakon naleta automobila.


Protiv vozača Audija A6, 39-godišnjeg Aleksandra Cupaća podignuta je optužnica da je u 2.20 sati u Adamićevoj ulici krećući se osobnim vozilom iz smjera Jelačićevog trga u smjeru Žabice i upravljajući automobilom na granici pijanog stanja, s koncentracijom od najmanje 1,48 promila alkohola u krvi, zapravo svjestan i pristajući da vožnjom u takvom stanju ugrozi ostale sudionike u prometu, uslijed alkoholiziranosti propustio prilagoditi brzinu vožnje centrom grada. Vozio je brzinom od 95 kilometara na sat, gotovo dvostruko većom od dozvoljene prometnim propisima i na pješačkom prijelazu usmrtio dva pješaka.


U pritvoru godinu dana


Prema optužnici, pješaci su prelazili cestu na znak zelenog svjetla, a Cupać uslijed prevelike brzine i smanjene samokritičnosti, unatoč crvenom svjetlu na semaforu za njegov smjer kretanja, nije zaustavio vozilo ispred pješačkog prijelaza i udario je pješake. U tom trenutku prednjim dijelom vozila Cupać je udario pješake Darija Krbavca iz Opatije i Marka Bunozu iz Rijeke koji su se kretali pješačkim prijelazom s desne na lijevu stranu kolnika i već su gotovo prešli na drugu stranu. Zbog siline udara oba su pješaka nabačena na vozilo i odbačena na nogostup s lijeve strane kolnika. Krbavac i Bunoza zadobili su teške i višestruke ozljede te preminuli na mjestu nesreće. Cupać je napustio mjesto nesreće, vozilo je pronađeno oštećeno i parkirano kraj ulaza u zgradu Luke, a osumnjičeni se sam prijavio Trećoj policijskoj postaji dva sata nakon nesreće. Optuženi je proveo gotovo godinu dana u istražnom zatvoru, od 13. srpnja 2014. godine do 10. lipnja 2015. godine i od tada se brani sa slobode ali i redovito odaziva sudskim pozivima.