Grad: Rijeka
Danas: 23° djelomično oblačno
Sutra: 6° 20° moguća oluja
21. listopada 2017.
Potvrđena optužnica

NIJE SMIO TAKO LETJETI: Pilot motornog zmaja odgovarat će zbog smrti (su)putnice

Foto: Vedran Karuza
Foto: Vedran Karuza
Autor:
Objavljeno: 7. rujan 2017. u 7:21 2017-09-07T07:21:13+02:00

Musulin je optužen da je kao sudionik u zračnom prometu kršenjem propisa o sigurnosti prometa tako ugrozio promet da je prouzročio smrt 51-godišnje Darinke Pavliša-Kralj iz Zaboka

RIJEKA - Na jučer održanom optužnom vijeću riječkog Županijskog suda potvrđena je optužnica koju je riječko Županijsko državno odvjetništvo podiglo protiv 57-godišnjeg Nikole Musulina iz Rijeke, kojeg se tereti za kazneno djelo protiv sigurnosti prometa – ugrožavanje posebnih vrsta prometa.

Musulin je optužen da je kao sudionik u zračnom prometu kršenjem propisa o sigurnosti prometa tako ugrozio promet da je izazvao opasnost za život ili tijelo ljudi te da je prouzročio smrt putnice na motornom zmaju, 51-godišnje Darinke Pavliša-Kralj iz Zaboka. Predmet će nakon što je optužnica potvrđena biti dodijeljen u rad jednom od troje raspravnih sudaca, a nakon toga će biti poznat datum početka suđenja.

U optužnici se navodi da je Musulin 27. studenog prošle godine u 13 sati u Čavlima, Soboli bb, s prostora ispred zrakoplovnog društva Krila Kvarnera kao pilot motornog zmaja uzletio njime dok se za vrijeme leta u istom kao putnica nalazila Darinka Pavliša-Kralj. Nadalje, da se zmajem oko 13.30 sati spustio na visinu neposredno iznad razine vode umjetno stvorenog jezera u Jelenju, na području tzv. šljunčare u Dubini, a što je bilo protivno članku 9. Pravilnika o uvjetima i načinu upotrebe sportsko-rekreativnih zrakoplova. Tereti ga se da je propustio izvoditi letenje na način da se svaka faza odvija na području, visinama, brzinama, kao i u okolnostima koje u slučaju nužde osiguravaju sigurno prisilno slijetanje, a da se pritom ne ugrožavaju osobe i imovina na tlu.

Pogrešna procjena

Također, i da je protivno provedbenoj uredbi komisije EU-a od 26. rujna 2012. godine o utvrđivanju zajedničkih pravila zračnog prometa i operativnih odredaba u vezi s uslugama i postupcima u zračnoj plovidbi propustio letjeti na visini od najmanje 150 metara. Takvim načinom leta da je doveo u opasnost putnicu i letjelicu pa da je uslijed pogrešne procjene visine stražnjim kotačima zmaja udario u površinu vode. Uslijed udara došlo je do nekontroliranog kretanja motornog zmaja s posljedičnim prevrtanjem, a potom i potapanja zmaja ispod površine vode. Putnica Darinka Pavliša-Kralj preminula je zbog utapanja.

Prilikom prvog ispitivanja Musulin je bio iznio obranu te ispričao na koji način se prema njemu dogodila nesreća. Naveo je da mu je Darinka Pavliša-Kralj bila prijateljica, da im nije bio prvi put da lete motornim zmajem, kao i da su iskusni letači. To mu je tog dana bio treći let, nakon što je prvi put letio sam, a drugi put sa suprugom prijatelja. Kazao je da su u trenutku kad se počeo spuštati prema aerodromu prolazili iznad vode kad je zapuhao vjetar, zbog čega se spustio neplanirano nisko. Od odbljeska vode i bez dobre vidljivosti zbog sumaglice tvrdi da je ostao bez horizonta i orijentira.

Letio prenisko

Osjetio je da je kotačem dotaknuo vodu i izgubio kontrolu. On se otkačio, dok je putnica bila ispod vode. Pokušao je u tri navrata otkačiti njezin pojas, kaže da ga je pokušavala otkačiti i ona, ali bezuspješno.

Provedeno je i vještačenje, a iz mišljenja i nalaza vještaka jasno je i činjenično dokazano da je Musulin letio prenisko motornim zmajem. Visina na kojoj je trebao biti je iznad 150 metara, visina na kojoj niti zapuh laganog vjetra niti odbljesak sunca ne bi doveo do ovakve tragedije. Navodi se i da se mjesto pada nalazi udaljeno od piste dva i pol kilometra pa je stoga netočno da bi se radi slijetanja na pistu zmaj spustio na takvu razdaljinu u odnosu na vodu.

Naime, voda nije neposredno pred samom pistom, nego do nje ima još barem dva kilometra zračne udaljenosti.

Fotografije koje su napravljene tijekom očevida ukazuju na to da se Musulin prije pada već nalazio na kritično niskom letu iznad vode pa je pad uslijedio na sredini vodene površine jer je već dio te površine uredno preletio pa nije moguće da ga je iznenadilo gdje se horizont nalazi. Vremenske prilike bile su takve da je vodenu površinu na visini od više od 150 metara svakako mogao uočiti jer nije bilo nikakve sumaglice. Voda se vidjela jasno, no upravo je kršenje propisa za letenje i neizravna namjera okrivljenika dovela do katastrofalnih posljedica po život jedne osobe, ocjena je tužiteljstva.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka