Bez nervoze

Zbog nedostatka vjetra odgođen plov, Stipanović smiren: ‘Možemo još jedan dan čekati medalju’

Hina

Reuters

Tonči Stipanović i hrvatsko jedrenje u ponedjeljak na blagdan Velike Gospe ipak nije moglo proslaviti povijesnu prvu jedriličarsku olimpijsku medalju jer je zbog nedostatka vjetra regatni odbor odlučio odgoditi plov za medalje klase Laser za utorak.

Bogovi vjetra nisu se smilovali 30-godišnjem Splićaninu, koji u ukupnom poretku klase Laser ima 10 negativnih bodova prednosti u odnosu na Australca Toma Burtona, ima osigurano srebro, a prednost je tolika da su se svi hrvatski novinari u Riju, te zlatni veslač Valent Sinković okupili u očekivanju zlatnog odličja. No, regatni odbor nije dopustio natjecanje u Guanabari, iako je ujutro bio zapadnjak jačine do 10 čvorova, a odmah nakon otkazivanja regate u 15.45 sati po brazilskome vremenu zapuhao je jaki jugozapadnjak.

»Ma smiren sam, čekali smo tako dugo na ovu medalju, pa možemo još jedan dan. Jedino mi nije jasno zašto nas ipak nisu pustili odmah kada se moglo jedriti. Mislim da su puno nervozniji Australac Burton, te Novozelanđanin Sam Meech, Francuz Jean Baptiste Bernaz, legendarni Brazilac Robert Scheidt i Britanac Nick Thompson koji se ‘kolju’ za broncu. Taktički plan je jasan, a on ovisi o Burtonu. Ukoliko u prvih pet minuta krene na obranu srebra, ja u se držati blizu, a ukoliko krene na mene i zlato onda ću ga pokrivati i nastojati da mi ne pobjegne«, objasnio je četverostruki europski prvak i svjetski doprvak svoju taktiku u boju za zlato.

»Zaljev Guanabara je jedno od najtežih regatnih polja na svijetu jer su u struje u ovom zaljevu nadomak plaže Botafogo toliko jake i nepredvidljive. Srećom, ja sam imao sjanu meteorošku podršku jedne skupine ljudi koji su mi radili točnu meteo-prognozu na regatnom polju, no njima još ne smijem otkriti imena, ali nisu Hrvati. S njihovom točnom prognozom znao sam točno što me čeka vani i zato sam bio najstabilniji tijekom cijelog plova, osim u onom plovu kada sam bio tek 28. kada sam imao zaista veliki val protiv mene«, kazivao je Tonči, nimalo odavajući euforiju zbog povijesnog uspjeha.

»Ma nema euforije, svjestan sam koliki sam posao odradio. Osjećam se kao da sam postavio rekord na 100 metara, a opet sam miran. Imam tu medalju samo je još trebam pozlatit. A to je ipak slatko čekanje«.

Olimpijski Laser u Riju doista je paradna jedriličarska disciplina i iznimno izjednačena jer niti jedan jedriličar do »medal racea« nema više od jedne pobjede. Tonči je u tim uvjetima ipak bio najstabilniji.

»Tonči je odradio sjajan posao, svi smo odradili sjajan posao. Nažalost, suci nam nisu dopustili da danas proslavimo. Zašto, još uvijek ne znamo jer se po vjetru od 8 do 10 čvorova moglo jedriti«, kazao je Tončijev trener Jozo Jakelić, koji je tu u Riju ujedno i trener sedmoplasiranoga Cipranina Pavlosa Kontidesa.

Osim Stipanovića hrvatsko jedrenje u Riju ima zasad i prvo mjesto posade u 470 Šime Fantela/Igor Marenić, te treće mjesto Ivana Kljakovića Gašpića u klasi Finn.Plov za odličja u Laseru održat će se u sutra u 19 sati po hrvatskome vremenu, plov za odličja imat će i Kljaković-Gašpić, a naša posada u klasi 470 već sutra bi mogla osigurati medalju, a čak i zlato. Nakon tolikih godina čekanja, super-utorak nudi čak tri hrvatska jedriličarska odličja i najavljeno veliko slavlje u Marini di Gloria.