Važan događaj

Tour of Croatia se još jednom pokazao kao najveća promocija sportskih i turističkih potencijala Hrvatske

Kristian Sirotich

Na riječkom Korzu - Peloton je Korzom prošao tijekom "kraljevske etape" / Foto Damir ŠKOMRLJ

Na riječkom Korzu - Peloton je Korzom prošao tijekom "kraljevske etape" / Foto Damir ŠKOMRLJ

Zaista bi porazno bilo bilo kada bi i nakon ovog izdanja Vladimir Miholjević i njegov tim ljudi uoči idućega Toura iznova morali krenuti s nulte točke objašnjavajući po tko zna koji put kakve sve benefite Hrvatska i njezine jedinice lokalne samouprave iz ovog projekta mogu i moraju izvući. A potencijali su nevjerojatni. I zbog toga Tour of Croatia treba čuvati kao kap vode na dlanu



RIJEKA – Pobjedom Bjelorusa Konstantsina Siutsoua, člana Bahrain Meride, jedne od najboljih momčadi u ovom trenutku na svijetu, u nedjelju je u Zagrebu završeno četvrto izdanje Toura of Croatia. Siutsou je trijumf na Touru osigurao pobjedom na Svetom Juri, a prednost koju je stekao slavljem na Biokovu uspješno je zadržao do kraja. Uvelike zahvaljujući pomoći svojih momčadskih kolega, koji su maksimalno ozbiljno odradili svoj posao i znali kako braniti kapetanovu prednost u trenucima kada je njihova pomoć najviše trebala.


Naročito se to odnosi na »kraljevsku etapu«, Siutsou je ozbiljnog konkurenta imao u Nizozemcu Pieteru Weeningu, članu Roompota, čovjeku kojemu itekako leže brdske etape, i koji je nakon Bikova imao samo osam sekudni zaostatka za liderom. Ako netko misli da Siutsou nije imao dostojnu konkurenciju sigurno će ga razuvjeriti podatak da je Weening u svojoj karijeri upisao jednu etapnu pobjedu na Tour de Franceu i dvije na Giru d’Italia. Dovoljno? Apsolutno.


Rogina i Rumac


Hrvatski biciklizam itekako je dostojno bio predstavljen na ovogodišnjem Touru. Prvo, svih osam hrvatskih biciklista završilo je utrku, od toga su dvojica bila među 20 u ukupnom poretku. Odličan rezultat ostvario je Radoslav Rogina, koji je u ukupnom poretku bio četvrti, itekakvih razloga za zadovoljstvo ima i Josip Rumac, koji je na kraju okončao nastup na 16. poziciji, ali i njegova momčad Meridiana Kamen, koja je unatoč svim problemima pokazala nevjerojatan duh i želju za dokazivanjem. U poretku momčadi pazinska je družina na kraju zauzela sedmo mjesto, a činjenica da su nadmašili i jednu World Tour momčad kao što je Trek Segafredo, jasno ukazuje koliko su momci željeli uspjeti.




Želio je to i iskusni Rogina, 39.-godišnji Varaždinac i dugogodišnji član slovenske momčadi Adria Mobil, uoči ovogodišnjeg Toura najavio je pohod na pobjedu, na Biokovu je bio četvrti i nakon toga sve karte bacio na Učku. No, mjesto na pobjedničkom postolju na kraju je ipak ostalo nedostižno pa niti Roginino zadovoljstvo odličnim tjednom po Hrvatskoj u Zagrebu nije bilo potpuno. Iako to nije najavio Rogina bi se na kraju ove sezone mogao oprostiti od aktivne profesionalne karijere, ali njegova momčad neće ostati bez hrvatskog štiha budući je Josip Rumac već potpisao ugovor za nju.


Budući je ime prošlogodišnjem pobjedniku bilo Vincenzo Nibali uoči početka ovogodišnjeg Toura svi su pregledavajući startne liste pogledom tražili neku istinsku biciklističku veličinu. Planetarnih biciklističkih zvijezda nije bilo, ali se zato Tour of Croatia predstavio u svom najboljem i najraskošnijem izdanju do sada. Naravno da je pobjeda Nibalija prošle godine silno pridonijela imageu utrke, ali je Nibali u isto vrijeme »ukrao« sva svijetla pozornice. Ove godine u prvom je planu bio hrvatski Tour, zasjao je punim sjajem i na kraju ponudio šest sjajnih i nevjerojatno borbenih etapa, a povrh svega neizvjesnost oko pobjednika trajala je do praktički posljednjih kružnih metara atraktivnim središtem Zagreba.


Savršeni stroj


Sportski segment jedna je priča, a onaj organizacijski jedna sasvim druga. A organizirati u Hrvatskoj sportski događaj ravan Touru of Croatia znači napraviti nevjerojatan podhvat. Oni koji su se bavili organizacijom bilo kakvog natjecanja na otvorenom sličnoga tipa, pa makar bila riječ i o nekom jednodnevnom događaju, odmah će znati o čemu je riječ. Onima koji nisu imali priliku sudjelovati u sličnim projektima sve će uskoro biti puno jasnije. Dakle, ustvrditi da je neki događaj savršeno organiziran uvijek zvuči ili pretenciozno blagonaklono ili površno zaključeno.


Međutim, ma što tko mislio o tome Tour of Croatia zaista je besprijekorno uhodan i organiziran stroj. Reći će to svi ljudi uključeni u organizaciju, što se od njih i očekuje, ali reći će to i svi oni što su minulih dana svakodnevno boravili uz te ljude i s određene udaljenosti promatrali njihove napore, kao i svi odreda sudionici, a njihova riječ u ovom slučaju ipak ima najveću težinu zaključno s komesarom Svjetske biciklističke federacije (UCI) Martinom Bridgwoodom, koji je u Zagrebu za organizaciju imao samo jednu riječ: Savršeno!


Ono što u organizaciji Toura of Croatia prvo upada u oči je nevjerojatna ekipa ljudi okupljenih oko jednog čovjeka – Vladimira Miholjevića. Naravno da je Vladimir Miholjević najzaslužniji što je Hrvatska već četiri godine upisana na kartu malobrojnih zemalja koje se mogu pohvaliti etapnom biciklističkom utrkom najveće kategorije, ali bez sjajne ekipe ljudi iz organizacije malo bi toga bilo moguće izorganizirati na nivou na kojem je to bilo ove godine.


Dakle, da bi se svaka etapa uopće održala u organizaciju je svakodnevno bilo uključeno 270 ljudi koji su bili stalno prisutni na svim etapama, 400 volontera na startu i cilju, 1500 ljudi iz osiguranja, 800 policajaca, u karavani je bilo 130 motora, 100 vozila ekipa, 50 vozila organizatora… I svi ti ljudi u svakom su trenutku znali što im je činiti, a pritom treba uvažiti i činjenicu da uvijek postoje i ekstremne situacije na koje je nemoguće utjecati, počev od vremenskih neprilika nadalje.


Start i cilj


Posebno impresivno djelovali su timovi što su radili na pripremi starta i cilja svake etape. Za razliku od prijašnjih godina u tom je segmentu napravljen veliki iskorak pa su start i cilj sa svim zonama i atraktivnim VIP prostorom smještenim u prikolicu na rasklapanje samo za ovu priliku dopremljenu iz Nizozemske ostavljali bez daha. Svi ti ljudi, a mnogi od njih tijekom utrke sakupili su možda dvadesetak sati sna, najzaslužniji su što je u pojedinim trenucima atmosfera na startu i naročito cilju zaista nalikovala onoj na najvećim utrkama.


Naravno, kada se ovdje pridoda i podatak da je 11,5 sati vrhunski produciranog live prijenosa Toura of Croatia i ove godine moglo pratiti u više od 170 zemalja svijeta i da je bio gledan na svih šest kontinenata postaje malo jasnija slika o benefitima koje bi Hrvatska iz ovog projekta mogla i morala kontinuirano izvlačiti. Uostalom, samo u Francuskoj je etapu s ciljem na Svetom Juri gledalo 220 tisuća kućanstava. Treba li tome nešto dodati? Možda tek podatak da je posljednja etapa bila najgledanija emisija u nedjelju na drugom programu Hrvatske televizije. Dovoljno.



– 3.600 noćenja


– 3.500 kilometara


– 1.500 ljudi u osiguranju


– 1.075 kilometara utrke


– 800 policajaca


– 400 volontera


– 300 biciklista i članova momčadi


– 270 ljudi u organizaciji


– 100 vozila momčadi


– 80 policijskih motora


– 50 policijskih vozila


– 50 vozila organizatora


– 30 motora osiguranja


– 12 gradova


– 6 etapa


– 1 pobjednik



Tour of Croatia u vrlo je kratko vrijeme postao prepoznatljiv hrvatski turistički proizvod i vjerojatno najveći promotor turističkih i sportskih potencijala Hrvatske kao idealne cikloturističke destinacije. Naravno da je čitav projekt prepoznat od najvažnijih institucija (Vlada RH, Ministarstvo turizma, Središnji državni ured za sport), lokalnih samouprava i gradova i županija partnera u organizaciji projekta, brojnih sponzora…


I zaista bi porazno bilo bilo kada bi i nakon ovog izdanja Vladimir Miholjević i njegov tim ljudi uoči idućega Toura iznova morali krenuti s nulte točke objašnjavajući po tko zna koji put kakve sve benefite Hrvatska i njezine jedinice lokalne samouprave iz ovog projekta mogu i moraju izvući. A potencijali su nevjerojatni. I zbog toga Tour of Croatia treba čuvati kao kap vode na dlanu. I zajedno s organizatorima pokušati pronaći način da tih sedam travanjskih dana lude vožnje hrvatskim prirodnim ljepotama zaista postanu istinski praznik biciklizma. I sporta i turizma.