Uspjeh »Loze« je i dalje neizvjestan prije svega zbog tereta velikog očekivanja, no narod je, ako je suditi po raspravama na internetu, očekivao ili više ili drugačije
ZAGREB U nedjelju, netom nakon ubitačnog kviza »Sve u 7« HTV je zasadio »Lozu«. Zasadio je sadnicu produkcijske kuće »Drugi plan« da u 16 epizoda raste, te sebi privuče gledateljstvo »ubijeno« činjenicom da javna televizija tzv. ozbiljnog dramskog serijala godinama nije imala. No, konačan uspjeh je nakon prve epizode neizvjestan i to ne zbog 8,3 posto gledanosti koliko je dosegla prva epizoda. Uspjeh je neizvjestan prije svega zbog tereta svekolikog očekivanja, zbog kampanje koja je u startu najvljivala serijal veličine ako ne Malog ono Velog mista, pa još produkcijski savršenog. Narod je, ako je suditi po raspravama na društvenim mrežama, očekivao ili više, ili drugačije. A opet, već je i sama činjenica da se o »Lozi« tako raspravlja dobra i znakovita.
Legendarni Špiro
A u igri su opet jedna »dobra« i jedna »loša« obitelj, jedan bogatun i drugi trudbenik, te sinovi i kćeri koje ih spajaju i razdvajaju. Tko je tu kome ušao u teren i je li ekipa »Lozu« smislila davno prije nego konkurencija sapunice, nije ni važno. Važno je zato da se u ovoj seriji dalmatinski govori i Dalmatince glumi daleko bolje nego li u konkurentskim serijalima.
Bez podrške
Vlado Bulić, scenarist, zna kako se igraju balote, zna kako diše mala sredina i da je samo te scene bilo bilo bi dostatan razlog da se »Lozi« da prilika. Elem, jedna epizoda za sud je malo, a opet dovoljno da se »Lozu« ne pokapa već da joj se da šansa da se razvije. Samo, tu bi svoje trebala, ako se još može, odigrati i Hrvatska televizija. Jer, kad sav svoj uspjeh programske sheme temeljiš na jednoj dramskoj seriji – i dokumentarcu »Hrvatski kraljevi« koji samo pa nije – i kada se s njom unaprijed hvališeš, red je onda da se isprsiš, marketinški staneš uz seriju i staviš je tamo gdje joj je mjesto dok objašnjavaš narodu da niti je sapunica, niti su »Gruntovčani«. Umjesto toga HTV je seriju još opteretio lošim kvizom. A Nova TV je na nju mudro udarila »Supertalentom« koji je, uzgred budi rečeno, imao u nedjelju gledanost od 14.8 posto. Loza će se, dojam je, koprcati sama. Prva epizoda iz cipela nas izula nije, no željeti joj da uspije čini se i lako i potrebno.