Tjedan mode

London najavljuje promjene u konzumaciji mode

Ivana Kocijan

Kreacije Vivienne Westwood / Reuters

Kreacije Vivienne Westwood / Reuters

Zbog modernog načina života i sveopće umreženosti mnogi dizajneri sve više razmišljaju o promjeni koncepta tradicionalnih modnih revija i prilagođavanju željama tržišta i modernih kupaca



Povratak modnih kuća Mulberry i Alexander McQueen na londonske modne piste obilježit će Tjedan mode u britanskoj prijestolnici. Tijekom pet dana novitete predstavitće 83 modne kuće.


Među najiščekivanijima je bila revija brenda Mulberry koji se na londonsku scenu vratio nakon dvije turbulentne godine. Što je novoga donio dizajner Johnny Coca, bivši kreativni direktor Louisa Vuittona i Celine, zanimalo je mnoge.


Budući da je vrijednost tvrtke u zadnjih nekoliko godina pala s oko 1,5 milijarde na 400 milijuna funti, Cocina »injekcija« trebala bi joj donijeti željeni oporavak. On pak kaže kako će mu prioritet biti modni dodaci koji će, nada se, donijeti željeni financijski oporavak.




Da njegov plan »drži vodu«, potvrđuje i podatak da tržište luksuznih torbica, iako u laganoj krizi, i dalje odlično funkcionira. Primjerice, samo u Velikoj Britaniji u 2014. godini ostvarilo je prodaju u vrijednosti od 1,6 milijardi dolara.


Priroda i Shakespeare


Od prirode do Williama Shakespearea – najkraći je sažetak onoga što je nadahnulo dizajnere koji su prekjučer predstavili svoje modele. Među njima su bile i kuće Topshop Unique, Vivienne Westwood i Alexander McQueen čija je dizajnerica Sara Burton predstavila dramatičnu kolekciju punu istovremeno ženstvenih i snažnih modela.


Zanimanje za reviju bilo je jako veliko, što i ne čudi ako se zna da je ova modna kuća u Londonu zadnji put izlagala prije 15 godina. Dizajnerica čije se ime, nakon odlaska Rafa Simonsa, sve više povezuje uz Dior, za reviju na domaćem terenu odlučila se iz praktičnih razloga – naime, za tjedan dana trebala bi treći put postati mama.


Njezine nove kreacije dobile su brojne pohvale pa se očekuje da će i one pomoći porastu prodaje tog brenda. A zahvaljujući upravo Burton, ova modna kuća dobro posluje. Primjerice, prodaja u vrijeme McQueenove smrti iznosila oko 40 milijuna funti, dok je u prošloj godini bila oko 250 milijuna.


Jučer su pak na modnim pistama predstavljeni noviteti velikih imena – Burberryja, Erdema i Christophera Kanea, a uzbuđena je zasigurno bila i Roksanda Ilinčić koja je na svojoj jutarnjoj reviji predstavila jubilarnu 1000. haljinu.


Sveopća umreženost


Dizajneri koji izlažu na Tjednu mode u Londonu dio su novog trenda koji mnoge luksuzne brendove tjera da zadovolje želje klijenata koji žive u klimatskim različitim dijelovima svijeta i žele posjedovati novopredstavljene kreacije odmah nakon revija, odnosno puno prije nego što im dođe »sezona«. Zbog modernog načina života i sveopće umreženosti, mnogi dizajneri sve više razmišljaju o promjeni koncepta tradicionalnih modnih revija i prilagođavanju željama tržišta i modernih kupaca.


Diane von Furstenberg već je odustala od klasičnih modnih revija i zadnju kolekciju predstavila na partyju u svojim njujorškim uredima. Revolucionarnih promjena u budućnosti će zasigurno biti i više pa ni mogućnost virtualnih revija na kojima će kupci moći digitalno isprobavati odjeću nije isključena.


– Postoji mišljenje da je način na koji se održavaju modne revije postao staromodan, pogotovo sada kada su modne revije otvorenije masovnom tržištu zahvaljujući Snapchatu, Instagramu i Facebooku. Ljudi danas nove kolekcije mogu vidjeti istog trena kad su predstavljene, a u prošlosti su za to morali čekati modne časopise – kaže modni stručnjak Andrew Hall.


Promjena prakse


Rebecca Minkoff tako kreacije već sad prodaje odmah nakon revije, a od jeseni će to učiniti i Burberry koji je najavio da će umjesto četiri revije godišnje, održavati samo dvije – u veljači i rujnu na kojima će predstaviti i mušku i žensku kolekciju koje će biti moguće kupiti odmah nakon revije.


Izvršni direktor te modne kuće Christopher Bailey smatra da će ta odluka utjecati na način na koji ljudi razmišljaju o modi. Novom trendu pridružit će se i Mulberry koji je najavio da će novi proizvodi biti u prodaji nekoliko tjedana nakon revije, a ne pola godine kasnije, kako je do sada bila praksa.


– Polako će doći do promjene. Kupci nove kreacije žele imati odmah, slaže se i dizajnerica Anya Hindmarch čija je živopisna kolekcija pod nazivom »Talk Nerdy to Me« ljubitelje mode oduševila razigranim modnim dodacima, točnije torbicama s motivima Pac-Mana, Space Invadersa, Tetrisa.