Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 10° 1
Sutra: 10° 10° 1
7. prosinca 2019.

Industrijska vs. domaća hrana: Kako odabirom pravih namirnica sačuvati zdravlje?

Industrijska vs. domaća hrana: Kako odabirom pravih namirnica sačuvati zdravlje?
Industrijska vs. domaća hrana: Kako odabirom pravih namirnica sačuvati zdravlje?
Autor:
Objavljeno: 21. studeni 2018. u 7:53 2018-11-21T07:53:00+01:00

ZDR-EPS3

Zdrava prehrana samo je dio brige o našem zdravlju i preveniranju bolesti, ali i način kojim čineneći nešto dobro za sebe, činimo dobro i svijetu u kojem živimo. Naime, hraneći se zdravim namirnicama brinemo o našem okolišu, podržavamo proizvođače domaće hrane i odgovoran odnos prema cijelom ekosustavu, a meso i jaja iz tradicionalnog, domaćeg uzgoja jedan su od najboljih primjera kako izabrati nešto što je dobro za nas i našu okolinu. 

Jedna od osnovnih razlika između industrijskog uzgoja hrane i tradicionalnog je u vremenu, trudu i trošku koje je potrebno za dobivanje konačnog proizvoda. Industrijski proizvedena hrana razlikuje se od one uzgojene na tradicionalni način po svojoj kvaliteti, nutritivnim vrijednostima i utjecaju na naše zdravlje. 

Razlika između industrijskog i tradicionalnog uzgoja jako se dobro očitava kod uzgoja jaja ili mesa. Jaja iz prirodnog uzgoja, koje su snesle kokoši koje nesmetano pasu, kreću se, jedu biljke, insekte i prirodnu hranu, imaju imaju daleko manje šansi za prijenos salmonele, ali i tri puta više omega-3 masnih kiselina, sedam puta više provitamina A i beta karotena, tri puta više vitamina E, šest puta više vitamina D, četiri puta manje zasićenih masnih kiselina, tri puta manje kolesterola i veći udio folne kiseline koja povoljno utječe na plodnost.

Kada je riječ o mesu, s aspekta proizvođača, tradicionalni uzgoj zahtijeva više rada, a kao produkt ima manju količinu. Proizvodi takvih farmi uglavnom su skuplji, što je i logično jer je njihova glavna vrijednost minimalan rizik za zdravlje ljudi i životinja te očuvanje prirodnih resursa. Potrošači koji kupuju meso iz slobodnog uzgoja jedu visokokvalitetnu namirnicu koju su proizveli domaći proizvođači te na taj način vode brigu o vlastitom zdravlju i paralelno pomažu lokalnoj ekonomiji i malom i srednjem poduzetništvu. 

Drugim riječima, kupujući meso i jaja domaće proizvode, ne brinemo samo o vlastitom zdravlju i o zdravlju naše obitelji, već i o zdravlju cijelog planeta kojeg na ovaj način čuvamo kroz održivi razvoj. 

Kako odabrati najkvalitetnija jaja

Želite li najbolju kvalitetu, tada svakako odaberite jaja s domaćih farmi na kojima kokoši slobodno trče dvorištem - ona su neusporedivo zdravija. Vrlo jednostavan trik koji će vam pomoći da odaberete jaja najbolje kvalitete jest čitanje brojčano-slovnih oznaka otisnutima na njima. Pri tome se vodite jednostavnim pravilom: što niži broj, to je kvalitetniji uzgoj. Ako je prva oznaka 0, tada je riječ o ekološkom uzgoju u kojem kokice slobodno trče dvorištem i ne smiju se dohranjivati.

zDRAVO-667042714

Jaja nas čine sretnijima

Nutricionisti se slažu kako svakodnevna konzumacija jaja ima višestruke zdravstvene dobrobiti za naš organizam. Ne samo da jačaju naš imunitet, što nam je prijeko potrebno u sezoni prehlada i gripa, već su i bogata hranjivim tvarima poput vitamina A, D i B-12, željeza i proteina. Jaja štite kosti i vid i jačaju mišiće, zbog čega se njihova konzumacija preporuča i trudnicama.

Osim toga, čini se da su poznate poslovice i narodne mudrosti ipak točne. Jaja naime sadrže esencijalne aminokiseline koje smanjuju razinu stresa, ublažavaju tjeskobu i reguliraju serotonin, poznat i kao hormon sreće koji utječe na bolje raspoloženje. Još jedan razlog da pripremite doručak s jajima za sretan početak dana.

Sretni doručak uz savršeni omlet Jamieja Olivera

Sastojci:

2- 3 velika jaja, po mogućnosti domaća

Žlica maslaca

Ribani sir po izboru

Morska sol i svježe mljeveni papar

Priprema:

1. Jaja stavite u plitku zdjelu ili tanjur, dodajte sol i papar i dobro izlupajte vilicom.

2. Na zagrijanoj tavi otopite maslac, dodajte jaja i promiješajte kako bi se ravnomjerno rasporedila po tavi.

3. Kad se omlet s krajeva počne peći, a sredina je još uvijek mekana, dodajte naribani sir, zatim ga nježno presavinite na pola. Omlet treba biti zlatno smeđe boje, a možete ga poslužiti uz malo svježe salate. Sada je vrijeme za vaš sretni doručak.

Zašto je crveno meso važno za naše zdravlje?

Osim mlijeka i jaja, meso je osnovnih izvor životinjskih proteina, a ako ih znate dobro pripremiti, kvalitetno crveno meso poput junetine, govedine i janjetine može biti pravi gastronomski užitak koji je ujedno i bogat nutritijentima.

Proteini iz mesa sadrže visoki udio esencijalnih aminokiselina (koje nemamo u tijelu, već ih moramo unositi hranom), a ujedno je i odličan izvor vitamina B12, željeza i cinka. Upravo zbog toga mnoge mame biraju mladu junetinu kao prvi mesni izbor u dohrani beba. Zbog svojih hranjivih sastojaka, crveno meso može biti jako zdrava i korisna namirnica ukoliko, naravno, ne pretjerate s konzumacijom.

Kako odabrati kvalitetan odrezak?

Najbolji izbor za prepremu mekanog mesa u umaku svakako je juneći but, a mlada junetina u raznim ukusnim varijantama najnoviji je trend u gastro svijetu. Junetina je mlado meso starosti od 12 do 24 mjeseca te je stoga mekša i odličan je izbor za pripremu "na naglo" ili pak uz fini umak i njoke.

Kvalitetna junetina uvijek je na cijeni i dio je ponude najboljih restorana. Stoga, ako ste u prilici, svakako odaberite meso domaćeg uzgoja koje osigurava iznimnu kvalitetu, svježinu i bogatstvo zdravih sastojaka.

Mlada junetina za jake mališane

Jeste li znali da junetina sadrži jedinstveni miks 10 nutritijenata koji su od iznimne važnosti za pravilan rast i razvoj djeteta? Proteini, željezo, cink, vitamini B6 i B12 vašem će mališanu dati sve potrebno za razvoj organizma i snagu te osigurati zdrav imunitet.

Sadržaj izrađen u suradnji sa: SPAR Hrvatska

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.