Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 17° 6
Sutra: 17° 21° 18
22. svibnja 2018.
71. izdanje

Hrvatski film na festivalu u Cannesu ove godine zastupaju tri manjinske koprodukcije

Hrvatski film na festivalu u Cannesu ove godine zastupaju tri manjinske koprodukcije
Hrvatski film na festivalu u Cannesu ove godine zastupaju tri manjinske koprodukcije
Autor:
Objavljeno: 11. svibanj 2018. u 10:09 2018-05-11T10:09:30+02:00

Nije to tako loše, dapače, ako dobro pamtim, rekord je to od hrvatske samostalnosti, a vjerojatno i dulje

CANNES Prije tri godine u Cannesu je hrvatsku kinematografiju predstavljao Dalibor Matanić filmom »Zvizdan«, prikazanim u drugom najvažnijem festivalskom programu »Izvjestan pogled« (Un certain regard), vrativši se kući s Nagradom žirija. Na ovogodišnjem, 71. izdanju globalno najznačajnijeg filmskog festivala nemamo pravog predstavnika, tj. većinski hrvatski film, no situacija i nije tako loša kako izgleda, jer se možemo pohvaliti čak trima manjinskim koprodukcijama, što je, ako dobro pamtim, rekord od hrvatske samostalnosti, a vjerojatno i dulje.

Kao potencijalno najzanimljivi naslov (koji će svojom temom i pričom zasigurno pobuditi i najviše pozornosti u Cannesu, a još i više u Srbiji) je »Teret«, dugometražni prvijenac mladog srpskog filmaša Ognjena Glavonića, koji se prikazuje u uglednom paralelnom kanskom programu »15 dana autora« (Quinzaine des Realisateurs) koji ove godine slavi svoje jubilarno 50. izdanje. U filmu koji se bavi kontroverznom i politički vrućom temom o tajnoj srpskoj operaciji uklanjanja tijela ubijenih Albanaca u ratu na Kosovu 1999. godine naslovnu naslovnu ulogu tumači Leon Lučev, dok je hrvatski koproducent Kinorama, tj. Ankica Jurić Tilić, koja se nakon »Zvizdana« ponovno vraća u Cannes. Lučev tumači vozača hladnjače koji za vrijema NATO-ovog bombardiranja prevozi »tajanstven teret« s Kosova u Beograd, a po povratku kući suočava se s posljedicama svoga čina.

U drugom kanskom paralelnom programu »Tjedan kritike« (Semaine de la Critique), koji se ove godine održava po 57. put i u kojem se prikazuju prvi i drugi igrani filmovi mladih autora iz čitavog svijeta, dvije su manjinske hrvatske koprodukcije: dugometražni animirano-dokumentarni film »Chris The Swiss« u režiji švicarske filmašice Anje Kofmel te kratkometražni »Treća vrsta« Grka Yorgosa Zoisa. Zanimljivo je da oba filma s hrvatske strane koproducira Siniša Juričić i njegov Nukles film.
Priča filma »Chris The Swiss« govori o mladom švicarskom novinaru, ujedno i bratiću redateljice Kofmel, koji je izgubio život tijekom rata u Hrvatskoj, a riječ je o projektu koji je podigao poprilično prašine u hrvatskim desnim političkim krugovima i braniteljskim udrugama. HAVC mu je uskratio kolaudaciju, a u Cannesu ćemo konačno saznati što je to toliko problematično i kontroverzno u ovome filmu.

Grčki 30-minutni »Treća vrsta« (što ga zapravo čini filmom srednjeg metra) distopijski je SF čija se radnja vrti oko tri arheologa koji se s iseljeničkih planeta vraćaju na opustošenu Zemlju kako bi otkrili podrijetlo misterioznog signala koji ukazuje na ponovno rađanje života na matici planetu ljudske vrste.
Iz Cannesa

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Za zdravlje i dobro raspoloženje