U "Lisinskom"

Dianne Reeves: Svestrana glazbenica ponovno u Zagrebu

Davor Hrvoj

Dianne Reeves je poznata kao glazbenica koja uvjerljivo pjeva jazz, gospel, soul, R&B, latin-jazz i pop, a nerijetko poseže za utjecajima afričke, brazilske i karipske glazbe



ZAGREB Dianne Reeves, jedna od najznačajnijih jazz i R&B pjevačica današnjice, ponovno će nastupiti u Zagrebu. Sa svojim će stalnim sastavom, u kojem sviraju ugledni jazz glazbenici: pijanist Peter Martin, gitarist Romero Lubambo, kontrabasist Reginald Veal i bubnjar Terreon Gully, nastupiti 20. ožujka 2018. u velikoj dvorani »Vatroslava Lisinskog«. Reeves je višestruka dobitnica nagrade Grammy u kategoriji najbolje jazz vokalne izvedbe i jedina koja je tu nagradu osvojila za tri uzastopna albuma u bilo kojoj kategoriji koja uključuje pjevače.


Glazbenička obitelj


Jedan od Grammyja osvojila je za album na koji je uvrštena glazba iz filma »Good Night, and Good Luck« Georgea Clooneyja u kojem nastupa kao pjevačica. Dobitnica je brojnih priznanja i nagrada, među kojima i Ella Fitzgerald Award koju je primila na međunarodnom jazz festivalu u Montrealu, te počasnog doktorata na prestižnoj jazz školi Berklee College of Music. U prošlogodišnjem izboru najboljih jazz umjetnika kritičari časopisa Down Beat proglasili su je najboljom pjevačicom.


Rođena je u Denveru u glazbeničkoj obitelji. Otac, koji je umro kad je imala dvije godine, bio je pjevač; majka je bila trubačica, a njezin je bratić čuveni klavijaturist, skladatelj i producent George Duke. Kao djevojčica učila je svirati klavir, a kao jedanaestogodišnjakinja odlučila je da će pjevanje biti njezin poziv. Zahvaljujući ujaku Charlesu Burellu, kontrabasistu koji je svirao u Denver Symphony Orchestru, još u djetinjstvu upoznala se s glazbom velikih pjevačica poput Elle Fitzgerald, Billie Holiday i Sarah Vaughan. Kao šesnaestogodišnjakinja pjevala je uz srednjoškolski big band, s kojim je osvojila prvo mjesto na natjecanju što ga je pratio slavni trubač i krilničar Clark Terry.




Oduševljen njezinim interpretacijama Terry je odmah postao njezinim mentorom, a Dianne Reeves se priključila njegovoj skupini nastupajući uz legendarne džeziste poput Ala Greya, Eddieja »Lockjawa« Davisa i Tommyja Flanagana. Godinu dana poslije započela je studij na University of Colorado. Dolaskom u Los Angeles, 1976., zainteresirala se za latino-američku glazbu. Nakon što je iskustvo stjecala nastupajući s Eduardom del Barriom, Billyjem Childsom i Sergiom Mendesom, pridružila se skupini Harryja Belafontea. Zahvaljujući toj suradnji, upoznala se sa svjetskom glazbom.


Filmska glazba


Godine 1987. kao prva pjevačica potpisala je ugovor s tada ponovno pokrenutom tvrtkom Blue Note, za koju snima do danas. Godine 1992. vratila se u Denver gdje i danas živi. Dianne Reeves je poznata kao svestrana glazbenica koja uvjerljivo pjeva jazz, gospel, soul, R&B, latin-jazz i pop, a nerijetko poseže za utjecajima afričke, brazilske i karipske glazbe. Pjevala je i filmsku glazbu, primjerice onu Terencea Blancharda iz filmova Spikea Leea: »25th Hour«, »Malcolm X« i »Mo Better Blues«. Tijekom karijere nastupala je diljem svijeta surađujući s čuvenim glazbenicima, skupinama i orkestrima jazz i ozbiljne glazbe.


Pjevala je uz Colorado Symphony Orchestra, Montreal Symphony Orchestra, Hollywood Bowl i Boston Pops. Uz Lincoln Center Jazz Orchestra, pod vodstvom Wyntona Marsalisa, pjevala je glazbu Dukea Ellingtona nastupivši i u Bijeloj kući. Snimala je s Chicago Symphony Orchestrom, pod vodstvom Daniela Barenboima, i nastupala u Carnegie Hallu s Berlinskom filharmonijom pod vodstvom Sir Simona Rattlea. Godine 2002. na ceremoniji zatvaranja zimskih olimpijskih igara u Salt Lake Cityju pjevala je skladbu »Fascinating Rhythm« sa svojeg albuma »The Calling«, dok je klizač Kurt Browning izvedbu interpretirao na ledu.


Osim po izvedbama vlastitih skladbi i jazz standarada, poznata je i po osebujnim izvedbama skladbi autora drugih žanrova, primjerice Joan Armatrading, Joni Mitchell, Petera Gabriela ili Leonarda Cohena. Snimila je niz albuma s drugim glazbenicima, te dvadesetak vlastitih na kojima su ju pratili slavni jazzisti poput Clarka Terryja, Phila Woodsa, Tootsa Thielemansa, Bobbyja Hutchersona, Jamesa Moodyja, Joshue Redmana, Joea Williamsa ili Herbieja Hancocka.