Interaktivna izložba

“Croatia je Hrvatska”: Nova atrakcija u tunelu Grič privlači pažnju

Povijest Hrvatske prikazana na nesvakidašnji način

ZAGREB Građani i posjetitelji Zagreba bogatiji su za novu atrakciju u centru grada – u tunelu Grič do 1. studenoga mogu besplatno posjetiti jedinstvenu multimedijsku interaktivnu izložbu »Croatia je Hrvatska«. Organizator izložbe, Croatia osiguranje d.d. u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zagreba, pripremio je atraktivni multimedijski projekt, vremeplov koji povijest Hrvatske prikazuje na nesvakidašnji način. Izložba je otvorena uz prisustvo brojnih uzvanika, a svečanost su uveličali i legendarni Jimmy Stanić, koji je u sklopu otvorenja održao i koncert, te glazbenik Jurica Pađen čiju »Običnu ljubavnu pjesmu« posjetitelji mogu poslušati kao sastavni dio osamdesetih godina.

Tunel Grič cijelom svojom dužinom pretvoren je u vremeplov koji posjetitelje vodi kroz brojne gospodarske, društvene, kulturno-umjetničke i druge intrigantne događaje hrvatske povijesti od 1884. do danas. Postav izložbe sadržajno je podijeljen u 13 desetljeća koja karakteriziraju zanimljivi događaji, ljudi i predmeti iz određenog povijesnog razdoblja, te potpuno drugačija atmosfera u svakom desetljeću. Izložba se igra s emocijama posjetitelja, pa tako posjetitelji hodajući kroz izložbu prolaze kroz različita raspoloženja – od ugode do nelagode, od tuge do veselja i oduševljenja.

Izložba je obilježena različitim multimedijalnim, digitalnim i interaktivnim sadržajima – ekranima, projekcijama, glazbom prilagođenom svakom desetljeću, a prostor tunela je u potpunosti posvećen vizualnim i osjetilnim instalacijama. Svako desetljeće prikazano u tunelu obilježava nekoliko glazbenih brojeva karakterističnih za određeno razdoblje, odnosno najslušaniji hitovi tog doba. Ukupno 20 pjesama iz razdoblja od 1881. do 2017. godine, koje čine glazbenu podlogu za izložbu, odabrao je poseban tim Croatia Recordsa u suradnji s organizatorima.

Glavna atrakcija izložbe je »kišna soba«, centralna dvorana tunela u kojoj cijelo vrijeme pada prava kiša na čijim se kapima ocrtavaju hologrami prve profesionalne novinarke Marije Jurić Zagorke, plemkinje Klotilde Buratti, pjesnika A. G. Matoša, bana Josipa Jelačića… U četiri bočne cijevi tunela posjetitelje očekuju interaktivna iznenađenja. Ovo je jedina izložba koju stvaraju sami građani. Uz preko 170 izloženih artefakata, najvažniji dio postava izložbe čine povijesne fotografije koje posjetitelji sami postavljaju na vlastitim profilima društvenih mreža.