Trilogija

Bili smo na probi “Falstaffa”, trećeg dijela “Trilogije Verdi – Shakespeare – Surian”

Kim Cuculić

Foto: Sergej Drechsler

Foto: Sergej Drechsler

U »Falstaffu« Marin Blažević ide korak dalje u »dramaturgiji gledanja«, iako je u svim trima predstavama prostor izvedbe organiziran tako da preispituje odnos opernog gledališta i prizorišta



RIJEKA »Osveta žena će uspjeti« – rečenica je iz libreta komične opere »Falstaff«, koji je prema »Veselim ženama windsorskim« Williama Shakespearea napisao Arrigo Boito. Kao treći dio »Trilogije Verdi – Shakespeare – Surian«, »Falstaff« će premijerno biti izveden u HNK-u Ivana pl. Zajca 7. svibnja u 19 sati pod ravnanjem Villea Matvejeffa. Trilogijom, koja je posvećena ženskom rodu, riječka Opera prihvatila je izazov da u jednoj sezoni u razdoblju od tri tjedna izvede sve tri Verdijeve opere nastale prema Shakespeareovim dramama: premijeru »Macbetha«, obnovu »Otella« i premijeru »Falstaffa«. Ove tri opere povezao je i izazov da Giorgio Surian nastupi u glavnim ulogama: po prvi put kao Macbeth, zatim kao Jago u »Otellu« te sada kao Falstaff.


Poveznica među spomenutim naslovima je i autorska ekipa koju čine dramaturg i redatelj Marin Blažević, koreografkinja Selma Banich, kostimografkinja Sandra Dekanić i oblikovatelj svjetla Dalibor Fugošić. Scenograf u »Falstaffu« je Dalibor Laginja. U podjeli »Falstaffa« su Anamarija Knego/Ingrid Haller (Mrs Alice Ford), Vanja Zelčić (Nanetta), Biljana Kovač (Mrs Quickly), Ivana Srbljan (Mrs Meg Page), Robert Kolar (Ford), Aljaž Farasin (Fenton), Sergej Kiselev (Dr Caius), Marko Fortunato (Bardolph) i Dario Bercich (Pistol).


Na jednoj od proba vidjeli smo da u »Falstaffu« Marin Blažević ide i korak dalje u »dramaturgiji gledanja«, objašnjavajući da je u sve tri operne predstave prostor izvedbe organiziran tako da preispituje odnos opernog gledališta i prizorišta. Nositelj naslovne uloge Giorgio Surian kaže da je Falstaff svjestan da više nije mlad, ali i dalje ima muški poriv ostati zauvijek mladim zbog žena.




– Kad je riječ o inscenaciji opera, inače sam prilično konzervativan i volim bogati dekor. No ako je nešto režijski i dramaturški dobro osmišljeno, kao što je to Blaževićev »Falstaff«, onda sam zadovoljan. Drago mi je što ćemo u ovoj predstavi imati direktan kontakt s publikom, čija se pažnja neće raspršiti, nego će biti koncentrirana na pjevače.


Za nas pjevače to je teži zadatak, jer se ne možemo »sakriti« iza scenografije i kostima. »Macbeth« i »Otello« bili su mračni, a »Falstaff« donosi određenu svježinu. Mislim da je ovo što radimo najbliže šekspirijanskom teatru. U sve tri tri opere najvažnija je gluma, a tek onda pjevanje. Verdi se svojom genijalnom glazbom stavio u službu Shakespeareove riječi – ističe Surian.


Anamarija Knego kaže da ulogu Alice ne može izdvojiti, jer su sve četiri ženske uloge podjednako važne.


– One zajednički smišljaju plan kako nasamariti Falstaffa. Alice vodi tu priču, ali je svaka žena bitna. Sve je lijepo scenski razrađeno. Najviše me fasciniraju ekspresije lica, pogotovo Giorgia Suriana od kojeg se uvijek puno može naučiti. Uživam u ovoj komičnoj ulozi – kaže Knego.