Kulturni centar Infeld

Izložba u Dobrinju: Gliha, Murtić i druga velika imena prošlog stoljeća

Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Do kraja ljeta u Kulturnom centru Infeld bit će postavljena izložba na kojoj publika može razgledati radove Bukovca, Hegedušića, Jordana, Kulmera, Mušiča, Mile Kumbatović, krčkog slikara Itala Samblicha, a posebna pažnja posvećena je Glihi i Murtiću



DOBRINJ U godini obilježavanja spona između austrijske i hrvatske kulture, Kulturni centar Infeld, koji već godinama zapaženo djeluje u Dobrinju, pripremio je opsežnu cjeloljetnu izložbu koja je ovog puta posvećena djelima ključnih ličnosti hrvatske umjetnosti 20. stoljeća. U središtu Dobrinja, unutar prostranog trokatnog kompleksa na mjesnoj Placi u kojem je pred petnaestak godina sredstvima uspješnog austrijskog poduzetnika, kolekcionara umjetnina ali i ustrajnog promicatelja umjetnosti Petera Infelda uređen impozantan izlagačko-galerijski prostor, do kraja ljeta bit će postavljena izložba na kojoj bi Dobrinjcima, bez dvojbe, mogli pozavidjeti mnogi.


U sklopu izložbenog projekta »Hrvatska umjetnost 20. stoljeća« – kažu Zdenka Infeld, supruga pokojnog Petera Infelda i dr. Yordanka Weiss, kustosica Infeldove zbirke – u Dobrinju su izloženi radovi Vlahe Bukovca, Otona Glihe, Krste Hegedušića, Vasilija Jordana, Ferdinanda Kulmera, Mile Kumbatović, Ede Murtića, Zorana Antonija Mušiča te krčkog slikara Itala Samblicha. Više od 130 ulja, akrila, crteža i grafika – istaknuto je u povodu otvaranja još jednog ljetnog izlagačkog ciklusa u Kulturnom centru u kojem su tijekom više od jednog i pol desetljeća djelovanja bili izlagani radovi nekih od najpoznatijih i najcjenjenijih umjetničkih imena iz cijelog svijeta. Poseban naglasak ovoga puta dan je stvaralaštvu Ede Murtića i Otona Glihe čiji slikarski opusi, u najvećoj mjeri, zauzimaju zidove prvih dviju etaža.



Peter Infeld je 2000. godine izložio Glihina djela u Dobrinju i pri tom napisao: »Bio sam odmah fasciniran apstraktnom i istovremeno mističnom geometrijom formi. Takve opušteno naslagane kamene granice imale su za mene jedno arhaično zračenje, poredane ne slučajno prema poljima, već poput paukove mreže koja slijedi nekakvu neobičnu geometriju i koja se vođena nekom nevidljivom rukom proteže preko cijelog otoka«.





A da Kulturni centar Infeld ima važno i zapaženo mjesto u kulturnoj svakodnevici Dobrinjštine i otoka Krka, uz »domaćina« – dobrinjskog načelnika Nevena Komadinu – potvrdio je i županijski pročelnik za sport, kulturu i tehničku kulturu Valerij Jurešić. On je u svom kraćem obraćanju okupljenima, osim ocjene da je Infeldova galerija zasigurno najjači i najkvalitetniji takav »punkt« u županiji, ustvrdio i da je način interakcije njenih vlasnika i umjetničkih voditelja s lokalnom zajednicom ogledni primjer načina na koji takve institucije trebaju imati interakciju s mjestima unutar kojih djeluju.


Peter Infeld (1942- 2009) i njegova majka Margaretha(1904-1994) su sredinom 60-ih godina počeli sakupljati umjetnine. Djela su kasnije uključena u »Privatnu zakladu Peter Infeld«. Težišta njihove zbirke čine Bečka škola fantastičnog realizma, naivna umjetnost iz Hrvatske, pop art, budističke meditacijske slike iz Tibeta (tzv. Thangka slike) i art brut.


A da bi sva sila prikupljenih umjetnina (p)ostala dostupna široj javnosti, mecena Peter Infeld je u Halbturnu (u Gradišću) te u idiličnom Dobrinju dao izgraditi reprezentativne kulturne centre. Na obje lokacije – prenijela je i ovom prigodom Zdenka Infeld – u proteklim je godinama održano više od stotinu izložaba, uvijek uz slobodan ulaz, kao što ćeto biti i ovog puta.


Izložba »Hrvatska umjetnost 20. stoljeća« moći će se pogledati do konca rujna, svakodnevno od 11 do 14 te od 17 do 21 sat.