HAK

Snijeg i jak vjetar danas prilično otežavaju vožnju. Donosimo par savjeta za vožnju po buri

P. N.

Arhiva NL

Arhiva NL



Za kamione s prikolicama i tegljače s poluprikolicama trenutno nema otvorenog cestovnog pravca iz smjera unutrašnjosti prema Dalmaciji, i obrnuto. Prema Rijeci ili Istri, i obrnuto, mogu voziti samo autocestom A6 Rijeka-Zagreb koja je otvorena za sve skupine vozila (zimski su uvjeti na staroj cesti kroz Gorski kotar – DC3).


Snijeg, mjestimice i povremeno, pada u središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj, Slavoniji, Lici i Gorskom kotaru. Zbog niskih temperatura moguća je poledica. U priobalju puše bura, povremeno sa olujnim udarima. Zimski su uvjeti na većini državnih, županijskih i lokalnih cesta u Lici i Gorskom kotaru, uključujući državnu cestu DC1 na dionici Vaganac-Vrlika i staru cestu kroz Gorski kotar Zdihovo-Delnice (DC3).


HAK vozačima savjetuje da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama, održavaju sigurnosni razmak između vozila i na put ne kreću bez propisne zimske opreme. Zbog vjetra je samo za osobna vozila otvorena je dionica autoceste A1 između čvorova Sveti Rok i Posedarje (obilazak za ostale skupine vozila, osim za kamione s prikolicama i tegljače s poluprikolicama, je državnim cestama preko Gračaca, Obrovca i Karina uz obaveznu zimsku opremu-DC50 i DC27). Ita je stvar i s državnom cestom DC54 Maslenica-Zaton Obrovački. 




Portal 24sata objavio je i nekoliko savjeta za vozače koji moraju voziti po snažnom vjetru.


Brzinu maksimalno prilagodite i izbjegavajte nagle pokrete na upravljaču, jer ako vam vjetar gura upravljač na jednu stranu ne znači da ćete ga naglo okrenuti na drugu. Pokušajte laganom korekcijom objema rukama održavati ‘volan’ u smjeru svoga kretanja. 


Izbjegavajte vožnju u blizini drugih automobila, a pogotovo onih s većom površinom, poput kombija, autobusa ili tegljača. Tako ćete se osigurati od opasnosti da drugi nalete na vas.


Usto, uvijek kada možete probajte držati sredinu prometnoga pravca – to bi vam trebalo biti dovoljno da, izgubite li malo kontrolu, ne završite u jednoj ili drugoj strani zaštitne ograde.