Pomak s mrtve točke

Gradnja autobusnog kolodvora Žabica počinje početkom 2012.

Damir Cupać

Riječki gradonačelnik uvjeren je da će se ovaj put zaista pojaviti građevinska operativa, a budući da je rok izgradnje dvije godine, Rijeka bi trebala dobiti novi terminal s podzemnom garažom i komercijalnim sadržajima do 2014. godine



RIJEKA – Novi autobusni kolodvor na Žabici počet će se graditi najkasnije krajem 2011. godine, odnosno početkom 2012. godine, do kada bi se trebao izabrati privatni partner čija je uloga dizanje kredita kako bi se zatvorila financijska konstrukcija za ovaj kapitalni projekt koji je dugogodišnje predizborno obećanje gradonačelnika Vojka Obersnela.


Riječki gradonačelnik uvjeren je da će se ovaj put zaista pojaviti građevinska operativa, a budući da je rok izgradnje dvije godine, Rijeka bi trebala dobiti novi terminal s podzemnom garažom i komercijalnim sadržajima do 2014. godine. Obersnel tvrdi da postoji veliko zanimanje privatnog sektora za Zapadnu Žabicu čija gradnja uključuje osim kolodvora i javnu garažu, trgovački centar, te niz ostalih poslovnih sadržaja kao što su polivalentna dvorana. Mada nitko u gradskoj upravi ne želi govoriti o imenima, te unatoč gospodarskoj krizi, za posao su zainteresirane banke i građevinske tvrtke.





– Za početak gradnje treba stvoriti pretpostavke. Do sada smo otkupili zemljište od Hrvatskih željeznica za pet milijuna eura. Očekujemo da ćemo nakon predugovora uskoro potpisati konačni ugovor. Nakon idejnog rješenja koje je osmislio 3LHD, izrađen je glavni i izvedbeni projekt. Nakon odabira modela financiranja, a riječ je o javno-privatnom partnerstvu-privatno financiranoj inicijativi (JPP-PFI), moramo dobiti suglasnost državne Agencije za javno-privatno partnerstvo nakon što dokažemo strateški značaj i financijsku održivost. U drugoj fazi Agencija kontrolira natječajnu dokumentaciju i prijedlog ugovora s privatnim partnerom, dok je treća faza kontrola konačne verzije ugovora s privatnom partnerom koji će se odabrati na javnom natječaju, pojasnio je Obersnel. Dodao je da će o svakoj fazi biti obaviješteno Gradsko vijeće, te se nada da će se procedura okončati do kraja 2011. godine kako bi radovi mogli početi početkom 2012. godine.


– Projekt je značajan i složen i zahtijevat će znatna financijska sredstva. Riječ je o funkcionalno jednoj cjelini pa smo nakon analize odabrali model privatno financirane inicijative. Grad Rijeka prepustit će zemljište kroz instituciju prava građenja, a privatni partner će izgraditi cijeli kompleks. Rijeka promet će upravljati javnom garažom s oko tisuću mjesta. Predvidjeli smo da bi pravo građenja trajalo do 30 godina, a kroz najam bi se isplaćivao dio projekta. Nakon isteka roka koji će se odrediti konačnim ugovorom, Grad Rijeka bi preuzeo vlasništvo. Očekujemo da će privatni partner upravljati autobusnim kolodvorom i komercijalnim dijelovima, pojasnio je Obersnel.


Kolegij gradonačelnika zadužio je gradonačelnikovu savjetnicu Natašu Zrilić za zastupanje projekta Zapadna žabica pred Agencijom za javno-privatno partnerstvo, dok je pročelnik Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca ovlašten za pripremu i provedbu projekta.