Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 5° 4
Sutra: 5° 5° 4
22. veljače 2019.
Tragovi života

Znanstvenici šokirani - u arktičkom ledu otkriveni tragovi života

Photo: Wikipedija
Autor:
Objavljeno: 23. siječanj 2019. u 7:50 2019-01-23T07:50:00+01:00

Iznenađeni znanstvenici na Antarktiku, otkrili su ostatke malenih životinja u ledu

Ovih se dana nižu nova otkrića na Antarktiku. Nakon što su otkrili ubrzano pomicanje ledenih blokova, znanstvenici su objavili i najnoviju vijest.

U jezerskom mulju koje je prekriveno debelim slojem leda već tisućama godinama, pronašli su ostatke malenih životinja.

Istraživači u ekspediciji, kratko nazvanoj SALSA (Subglacial Antarctic Lakes Scientific Access) prvi su uzeli uzorak jezera Mercer, smještenog oko 600 kilometara od Sjevernog pola. Nakon što su kasno u prosincu, izbušili rupu dubine kilometar, spustili su instrumente kojima su na površinu iznijeli vodu i sediment, prenosi Science News.

Gledajući uzorke kroz staklo mikroskopa, tim je otkrio "nešto što izgleda kao zgnječeni pauci i člankonošci s nogama, te neke druge stvari koje su ličile na crve", objasnio je član ekspedicije David Harwood, mikropaleontologist sa Sveučilišta Lincoln u Nebraski. Istraživači su otkrili i poznati izdržljivi mikroskopski organizam - dugoživac ("water bear").

Youtube/Dugoživac (Water Bear)

Ekspedicija je postigla nešto što do sada nije niti jedna. Antarktička jezera se do sada nisu smatrala pogodnima za život, stoga Santa Cruz s kalifornijskog Sveučilišta zaključuje da je ovo istraživanje vrlo intrigirajuće, prenosi Science News.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka