Istraživanje

Znanstvenici hobotnicama davali sintetičku drogu pa doznali zanimljive stvari i o ljudskom mozgu

P. N.

Pixabay.com

Znanstvenici sa Sveučilišta John Hopkins otkrili su da i hobotnice, kao i ljudi, potpuno prijateljski i društveno nastrojeni kada uzmu ecstasy.

Nova istraživanja  pokazuju da ljudi imaju više zajedničkog s hobotnicama nego što se to čini. Naime, i hobotnice i ljudi jednako reagiraju na jednu psihoaktivnu drogu, piše Time.

Znanstvenici sa Sveučilišta John Hopkins otkrili su da i hobotnice, kao i ljudi, potpuno prijateljski i društveno nastrojeni kada uzmu ecstasy (MDMA). Ti nalazi si objavljeni u časopisu Current Biology i pokazuju zabavne činjenice da su ljudski i mozak hobotnice u osnovi slični.

Euforično stanje

To znači da bi istraživači mogli koristiti ova morska stvorenja kako bi više naučili o ljudskom mozgu.

Ecstasy djeluje euforično na ljude, pogotovo što se tiče povećanje razine osjetljivih serotonina u mozgu, a bliski pogled na gen hobotnice pokazao je da je protein uključen u ovaj proces kod ljudi izgledao jako slično i kod hobotnica.

Znanstvenici su napravili i eksperiment kako bi dokazali tvrdnju. Hobotnicu su stavili u komoru zajedno s drugim pripadnikom te vrste, a nakon desetak minuta provedenih u vodi u kojoj se nalazila manja doza MDMA, hobotnica se htjela družiti puno više nego u običnoj vodi.