Grad: Rijeka (DHMZ)

Zemlja ima 8,7 milijuna živih vrsta, a samo je 1,23 milijuna popisano

Foto Petar FABIJAN
Autor:
Objavljeno: 24. kolovoz 2011. u 10:31 2011-08-24T10:31:00+02:00

Velika većina od 8,7 milijuna vrsta su životinje, slijede gljive, biljke, protozoa (skupina jednostaničnih organizama), te kromisti (alge i drugi mikroorganizmi)

WASHINGTON Naš planet ima približno 8,7 milijuna živih vrsta, od čega se 6,5 milijuna razvija na čvrstom tlu a 2,2 milijuna u vodenom podneblju, prema dosad najpreciznijoj procjeni objavljenoj u utorak u SAD-u.  Od tih 8,7 milijuna vrsta, samo 1,23 milijun (14,1 posto) dosad je otkriveno, popisano i katalogizirano, ističu istraživači globalne mreže »Census of Marine Life« (Popis morskog života), autori radova objavljenih u američkom znanstvenom časopisu PloS Biology.

Njihova procjena se temelji na najnovijim tehnikama taksonomije, te omogućuje preciznije određivanje broja vrsta za razliku od prijašnjih u kojima se govorilo o tri do sto milijuna vrsta.

Velika većina od 8,7 milijuna vrsta su životinje – 7,77 milijuna, od kojih su katalogizirane 953,434 vrste. Slijede gljive s 0,61 milijuna vrsta, biljke s 0,3 milijuna, protozoa (skupina jednostaničnih organizama) s 0,04 milijuna, te kromisti (alge i drugi mikroorganizmi) s 0,03 milijuna vrsta. Bakterije i druge skupine mikroorganizama nisu uključeni u te brojke.

»Pitanje koliko živih vrsta postoji na Zemlji zanimalo je znanstvenike stoljećima a odgovor je posebno važan jer ljudske aktivnosti i njihov utjecaj ubrzavaju stopu nestanka vrsta«, objašnjava Camilo Mora s Havajskog sveučilišta i sveučilišta Dalhousie u Halifaxu, glavni autor studije.

Po njegovim riječima, »brojne vrste mogle bi nestati prije nego spoznamo njihovo postojanje, jedinstvenu zadaću u ekosustavu i potencijalni doprinos poboljšanju dobrobiti za ljude«. (

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka