Kalifornijski tehnološki institut

U Sunčevu sustavu možda postoji i deveti planet

Hina

WASHINGTON Američki znanstvenici su otkrili tragove koji upućuju da u našem Sunčevu sustavu postoji i deveti planet, veoma velik, rekli su u srijedu.Masa nebeskog tijela prozvanog »deveti planet« mogla bi biti deset puta veća od Zemljine, a orbita dvadeset puta udaljenija od orbite Neptuna koji se oko Sunca okreće na prosječnoj udaljenosti od 4,5 milijarda kilometara.

U stvari, da bi se taj planet okrenuo oko Sunca treba mu između 10.000 i 20.000 godina, dodaju znanstvenici Konstantin Batygin i Mike Brown s Kalifornijskog tehnološkog instituta (CALTEC) koji su otkrili planet putem matematičkih modela i računalnih simulacija.

Ako se potvrdi postojanje tog planeta koji znanstvenici nisu izravno promatrali, bio bi to »deveti planet« našeg Sunčeva sustava, istaknuo je Mike Brown, profesor astronomije planeta.

»Velik dio Sunčeva sustava još treba otkriti i to je doista uzbudljivo«, dodaje astronom.

Pluton su dugo smatrali devetim planetom Sunčeva sustava, ali je taj status izgubio zbog toga što je premalen. Sada je svrstan u patuljaste planete.

Novootkriveni planet neće imati taj problem: njegova bi masa mogla biti 5000 puta veća od Plutonove.