Kontrola apetita

Težina muškarca utječe na genetske informacije koje se prenose potomstvu

Hina

Foto Reuters

Stanice spermija mršavih i pretilih muškaraca imaju različite epigenetske oznake koje možda mijenjaju ponašanje gena.  Autor studije Romain Barres kaže: "Kad je žena trudna mora voditi brigu o sebi. No ako se implikacije ovoga istraživanja pokažu istinitima onda se preporuke moraju usmjeriti i prema muškarcima".

LONDON – Težina muškarca utječe na informacije koje se prenose potomstvu i koje bi mogle stvoriti predispoziciju za pretilost djece, pokazuje dansko istraživanje koje prenosi BBC.

Stanice spermija mršavih i pretilih muškaraca imaju različite epigenetske oznake koje možda mijenjaju ponašanje gena.  Autor studije Romain Barres kaže: “Kad je žena trudna mora voditi brigu o sebi. No ako se implikacije ovoga istraživanja pokažu istinitima onda se preporuke moraju usmjeriti i prema muškarcima”.

U okviru istraživanja koje je proveo znanstveni tim sa Sveučilišta Kopenhagen  ispitivane su stanice spermija šest pretilih muškaraca koji su bili podvrgnuti operativnom zahvatu radi gubitka težine. Stanice njihovih spermija proučavane su prije liječenja, tjedan dana nakon zahvata i godinu dana kasnije. Znanstvenici kažu da su promjene bile uočljive već tjedan dana nakon operativnog zahvata a zadržale su se i godinu kasnije.

Iako je genski sastav stanica spermija ostao isti uočene su epigenetske promjene koje bi mogle promijeniti način na koji se gen izražava u tijelu.

Barres priznaje da još nije poznato kako te epigenetske promjene utječu na gene. No uočene promjene na stanicama spermija povezane su s genima koji utječu na kontrolu apetita i razvoj mozga.

On smatra da su razlozi zbog kojih bi potomstvu podaci o očevoj težini mogli biti važni evolucijski. Njegova je teorija da je u vrijeme obilja to instiktivni način da se potakne djecu da jedu više i rastu snažnija.

“Tek nedavno pretilost je prestala biti prednost”, kaže i dodaje da je samo prije nekoliko desetljeća sposobnost skladištenja više energije bila prednost u borbi protiv infekcija i gladi.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Cell Metabolism.