Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 21° 1
Sutra: 21° 21° 1
23. svibnja 2019.
Sollasina Cthulhu

Pravi Cthulhu: Otkriveno zastrašujuće biće koje je živjelo prije 430 milijuna godina

FOTO/Twitter
Autor:
Objavljeno: 11. travanj 2019. u 15:12 2019-04-11T15:12:11+02:00

Znanstvenici su otkrili fosil morskog bića za koje se vjeruje da je živjelo prije 430 milijuna godina. Otkriveno je u Velikoj Britaniji, a sačuvane ostatke su identificirali američki i britanski paleontolozi.

Znanstvenici su biće nazvali Sollasina Cthulhu,  prema zvijeri koja je inspirirala popularne „Alien“ filmove. Vjeruju da je „Sollasina“ daleki predak morskog krastavca.

Fosil je širine tri centimetra, a njegove pipaljke su služile da hvatanje hrane te kretanje po morskom tlu. Fosil je pronađen u vulkanskom pepelu koje je nekada prevladavalo na području današnjeg Herefordshirea.

Vodeći autor studije, dr. Imran Rahman izjavljuje: „Sollasina pripada izumrloj skupini, a ovaj novi materijal pruža prve informacije o njihovim strukturama“, prenosi Mirror. "Ovo tumačimo kao prvi dokaz o mekim dijelovima vodenog vaskularnog sustava kod ofiocistioida.", dodaje Rahman.

Otkriće baca novo svjetlo na ranu evoluciju morskih krastavaca koji nemaju oči, ali su osjetljivi na svjetlost. Žive u plitkim vodama i tijekom dnevnih sati su obično skriveni. Morski krastavci pripadaju skupini životinja koje se nazivaju bodljikaši. Njihovi najbliži rođaci su morske zvijezde i morski ježevi. Postoji preko 1.250 vrsta morskih krastavaca koje se mogu naći u oceanima diljem svijeta, javlja Mirror.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka