Deveti planet

Otkriveno nebesko tijelo iza Neptuna, 20 puta teže od Zemljine mase

Filip Kušter

Pixabay.com

Američka svemirska organizacija tvrdi da više nije pitanje postoji li deveti planet, već je sada puno teže zamisliti naš Sunčev sustav bez njega.

Nekada smo u osnovnoj školi učili kako u Sunčevom sustavu postoji devet planeta. Nakon što je Međunarodna udruga astronoma 2006. odlučila Plutonu ukinuti taj status, Sunčev sustav ostao je na osam poznatih nebeskih tijela koji se kreću oko naše najveće zvijezde. Ipak, ponovno se javlja mogućnost postojanja devetoga planeta.

– Svaki put kada slikamo sustav, postoji mogućnost da se deveti planet pojavi na slici, govori Surhud More za The Washington Post, astronom koji radi na Sveučilištu u Tokiju.

U prošlosti su se nalazili dokazi postojanja „planeta duhova“ koji se skrivaju u našem Sunčevom sustavu, iza Plutona, ali u sasvim različitoj orbiti.

Cijela ideja oko postojanja devetog planeta došla je 2014. godine kada je u dalekim krajevima sustava otkriven asteroid koji kruži oko Sunca. Kasnije je predviđeno kako asteroid ima težinu kao masa 20 planeta Zemlji i slijedi eliptičnu orbitu koja je 1000 puta udaljenija od Sunca, nego što je to orbita planeta Zemlje.

Trenutno je dosta teško vidjeti planet jer se nalazi 600 astronomskih jedinica daleko od nas, a jedna astronomska jedinica ili skraćeno AU je prosječna udaljenost između Zemlje i Sunca.

Jedan AU tako iznosi 149,598,000 kilometara ili jednostavnom matematikom, 600 AU, koliko iznosi udaljenost Zemlje do devetog planeta, je 89,75,88,00,000 kilometara.

NASA je objavila kako je deveti planet 20 puta više udaljen od Sunca, nego što je Neptun. Također, američka svemirska organizacija tvrdi kako je sada puno teže zamisliti naš sustav bez Planeta Devet, nego s njime.