J1124+4535

Neobična zvijezda skrivena u Mliječnoj stazi: ‘Uljez je iz davno nestale galaksije’

Portal Novilist.hr

FOTO/Veliki medvjed, NASA

Nebesko tijelo ima neobičan sastav, a smatra se da predstavlja usamljeni ostatak galaksije koja je odavno nestala.

Astronomi su nedavno otkrili da nebesko tijelo skriveno u Mliječnoj stazi, ne sliči niti jednoj drugoj zvijezdi u blizini. Za neobičnu se zvijezdu smatra da je „uljez“ iz galaksije koju je nekada davno „progutala“ naša. Science Daily prenosi da se zvijezda “skrivala u zviježđu ‘Veliki medvjed’ svima ispred nosa”.

Zvijezda je nazvana „J1124+4535“, a teorije o njezinom porijeklu su obuhvaćene studijom u časopisu „Nature Astronomy“.

„Zvijezde poput ove smo nalazili u današnjim patuljastim galaksijama. Pružaju najčišći kemijski potpis nekadašnjih događaja prema Mliječnoj stazi“, objašnjavaju znanstvenici, a prenosi britanski The Sun.

Znanstvenici su koristili poseban teleskop da bi analizirali spektar svjetlosne radijacije iz zvijezde. Tako su otkrili da ova zvijezda ne sadrži niti približnu količinu magnezija i željeznih elemenata poput ostalih koje je okružuju. To je vrlo neobično jer se zvijezde formiraju iz oblaka međuzvjezdanih plinova, a zvijezde koje se nalaze u blizini obično dolaze iz istog oblaka. Samim time, trebale bi imati jednak kemijski potpis.

Zato se stvorio zaključak da ova zvijezda stiže s nekog sasvim novog i drugog mjesta. Dodatna je studija potvrdila ovu teoriju i otkrila da zvijezda sadrži veliku količinu kemijskog elementa europija. Potvrđeno je da zvijezda sadrži više tog elementa od samoga Sunca.

Mješavina kemikalija ove zvijezde nije slična ničemu do sada viđenom u Mliječnoj stazi. Stvorio se tako čvrst dokaz da bi zvijezda mogla biti usamljeni ostatak galaksije koja je zauvijek nestala.

Iako je zvijezda rijedak „izopćenik“ naše galaksije, nije sama – u Svemiru postoje slične zvijezde, samo izvan Mliječne staze, prenosi The Sun.