Grad: Rijeka
Danas: 24° moguća kiša
Sutra: 14° 27° oblačno
23. studenoga 2017.
Istraživanje japanskih znanstvenika

Nakon Fukushime otkriveni zbog radijacije mutirani leptiri

broj anomalija povećavao se svakim novim naraštajem leptira
Autor:
Objavljeno: 14. kolovoz 2012. u 17:08 2012-08-14T17:08:58+02:00

TOKIO –  Leptiri u okolici centrale Fukushime i dva buduća naraštaja tih kukaca pretrpjeli su mutacije zbog radijacije, otkrili su japanski znanstvenici.

Kod oko 12 posto malih modrih leptira iz porodice lycaenida koji su kao ličinke bili izloženi zračenju iz nuklearne centrale u ožujku 2011. primijećene su anomalije, napose manja krila i deformacija očiju, rekli su istraživači.

Ovi kukci su sakupljeni nedaleko od oštećene centrale Fukushime Daiichi u svibnju, dva mjeseca nakon nesreće, a zatim su preneseni u laboratorij radi razmnožavanja. Oko 18 posto sljedećeg naraštaja imalo je slične probleme, istaknuo je Joji Otaki, profesor na sveučilištu Ryukyu u Okinawi.

Udio je dodatno porastao u trećem naraštaju (do 34 posto), dodaju znanstvenici.

Šest mjeseci nakon havarije u okolici centrale sakupljena je još jedna skupina leptira kod kojih je ovaj put utvrđeno 52 posto anomalija, dodaje Otaki.Rezultati istraživanja objavljeni su na mrežnoj stranici Scientific Reportsa.

»Iz toga smo nedvojbeno zaključili da je zračenje iz centrale Fukushime Daiichi oštetilo gene leptira«, istaknuo je Otaki.No, upozorio je, ovi rezultati se moraju uzeti s oprezom, budući da ovakve posljedice nisu primijećene ni kod jedne druge životinjske vrste ni kod čovjeka.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka