Presuda

Kineski znanstvenik zaslužan za prve bebe GMO osuđen na 3 godine zatvora

Hina

Foto iStock

Kineski znanstvenik koji je lani šokirao svijet stvaranjem prvih »genetski modificiranih« beba, osuđen je u ponedjeljak na tri godine zatvora zbog nezakonite medicinske prakse, javlja agencija Xinhua.

Znanstvenik He Jiankui objavio je u studenome 2018. da je metodom prepravljanja genoma poznatom kao CRISPR-Cas9 u postupku medicinski pomognute oplodnje uspio stvoriti genetski modificirane djevojčice tako da se u budućnosti ne zaraze virusom HIV-a kojim je zaražen njihov otac.

Tada vanjski profesor na Južnom sveučilištu za znanost i tehnologiju u Shenzhenu, profesor je zgrozio znanstvene krugove, a kineska vlada naredila je obustavu istraživanja i otvorila istragu.

He je osuđen na sudu u Schenzhenu jer je »protuzakonito provodio postupak genetske manipulacije embrija u reproduktivne svrhe«, objavila je službena kineska agencija.

Zhang Renli i Qin Jinzhou, suradnici doktora Hea, koji su radili na dvije neimenovane medicinske ustanove, osuđeni su na blaže kazne.

»U želji za slavom i bogatstvom oni su svjesno prekršili nacionalne zakone u području znanstvenog istraživanja i medicinskog postupka«, navodi sud i dodaje »prekršili su granicu etike u znanstvenom istraživanju i medicinsku etiku«.

Ukupno tri genetski modificirane bebe rođene su kao rezultat tih istraživanja, dodaje Xinhua.

Kineske vlasti potvrdile su u siječnju 2019. da i druga žena nosi dijete s modificiranim RNA, osim dviju blizanki, no rođenje tog djeteta nije potvrđeno, piše agencija AFP.