Odličan tajming

Hubble poslao prilično jezivu fotku iz Svemira: Baš u prigodno vrijeme za Noć vještica

P. N.

FOTO/NASA

Teleskop Hubble je u prostranstvima Svemira uočio lice koje izgleda poput jezivog gula. NASA je objavila sliku koja prikazuje dvije galaksije u međusobnom sudaru na udaljenosti od 704 milijuna svjetlosnih godina, prenosi MSN.

Nos i lice ovog “gula” oblikovao je prsten intenzivne zvjezdane formacije, a dva oka su zapravo dvije galaksije.

Prsten će trajati 100 milijuna godine, a galaksije će se u potpunosti spojiti kroz jednu do dvije milijarde godine. Ovaj je događaj zapravo vrlo rijedak i u našem se svemirskom susjedstvu odvijao tek nekoliko stotina puta. Da bi se dogodio, potrebno je da se galaksije sudare na pravi način kako bi se stvorio ovakav prsten.

Sudari galaksija su prilično česti, ali nije uobičajeno da stvore ovakvo “lice gula”.

“Međusobni položaj dvaju središnjih izbočina zvijezda iz galaksija koje smo vidjeli, također su neobični”, piše ESA (The European Space Agency) u izjavi. “Obzirom da se izbočine koje formiraju ‘oči’ čine kao da su jednake veličine, može biti sigurni da su galaksije u ovom sudaru također jednake po veličini. Ovo je različito od uobičajenih sudara u kojima velike galaksije pojedu one malene”, objašnjavaju.

FOTO/The European Space Agency

Sustav galaksije je nazvan Arp-Madore 2026-424 (AM 2026-424) u kataloškoj knjizi “Catalogue of Southern Peculiar Galaxies and Associations”.

Astronom Halton Arp je objavio ovaj kompendij sastavljen od 338 neobičnih galaksija od 1966. godine pa nadalje. Astronom Barry Madore je proširio pretragu za galaktičkim susretima na južnom nebu, a u kompendiju se nalazi nekoliko tisuća galaksija.