Novi projekt ESA-e

“Comet Interceptor”: Europa kreće u presretanje zvijezda repatica

Hina

REUTERS

Europska svemirska agencija (ESA) najavila je misiju s ciljem »presretanja« i istraživanja kometa, piše u nedjelju Jutarnji list.

»Ideja je da sačekamo da neki komet dođe blizu Zemljine orbite, a zatim pošaljemo svemirsku letjelicu prema njemu«, rekao je za New Scientist Colin Snodgrass, zamjenik voditelja misije Comet Interceptor, vrijedne 150 milijuna eura koja će biti lansirana 2028. godine.

Comet Interceptor nije prva ESA-ina misija fokusirana na istraživanje kometa. ESA je 2004. godine lansirala oko 1,3 milijarde eura vrijednu misiju Rosetta koja je u studenom 2014. stigla do svog odredišta, kometa Čurjumov-Gerasimenko.

»Mislim da je izbor projekta ‘Comet Interceptor’ pun pogodak. Tu će ESA opet biti prva. ESA je već dosad pokazala da može ostvarivati ustinu originalne svemirske misije«, kaže Ante Radonić, poznati astronom i popularizator svemirskih letova.

»Ovaj projekt vodit će stručnjaci iz Velike Britanije koji su misiju i predložili, ali u suradnji sa stručnjacima iz raznih zemalja. Rekao bih da će ova, ne previše skupa misija, moći ostvariti izuzetne znanstvene rezultate, a njeno ostvarenje neće biti neki problem za agenciju kao što je ESA. Lansiranje ove misije predviđeno je za devet godina. Predviđeno je da misija traje oko pet godina«, rekao je Radonić.

On ističe kako misija Comet Interceptor ima posebno intrigantan značaj. »Prije dvije godine prvi put je bio otkriven objekt koji je stigao iz međuzvjezdanog prostora.Taj je objekt nazvan ‘Oumuamua’. Ako se u povoljno vrijeme ponovno otkrije takav objekt koji će projuriti pokraj nas, letjelica će moći krenuti prema njemu. Znanstvenici su jako znatiželjni da dobiju podatke o tijelu, asteroidu ili kometu koje nam dolazi iz nekog drugog zvjezdanog sustava naše galaktike«, piše u nedjelju Jutarnji list.