Grad: Rijeka (DHMZ)

Arheološko otkriće na obali Normandije: Pronašli nove dokaze o neandertalcima

FOTO/Wikimedia Commons
Autor:
Objavljeno: 12. rujan 2019. u 8:09 2019-09-12T08:09:35+02:00

Na stotine otisaka stopala neandertalaca starih oko osamdeset tisuća godina, pronađeno je na obali Normandije, prenosi MSN. Vjeruje se da su otisci stvoreni u dinama, a očuvao ih je pijesak kojeg je preko njih nanio vjetar. Većina otisaka pripada djeci i adolescentnima, a za jednu se skupinu otisaka smatra da pripada skupini od deset do četrnaest individualaca. Analizom je otkriveno da jedan otisak pripada i djetetu od dvije godine.

Ovi fosilizirani otisci su jedan od rijetkih arheoloških tragova koji otkriva informacije o društvenim grupama neandertalaca.  Paleoantropolog Jérémy Duveau (Državni prirodoslovni muzej u Parizu) i njegovi kolege su analizirali 257 fosiliziranih otisaka s ovog arheološkog nalazišta u La Rozelu.

Uz otiske, istraživači su pronašli osam otisaka ruke i šest otisaka koje su ostavile životinje. Autori su primijetili i da su oblik te veličina otisaka himinima u skladu s onima koje bi iza sebe ostavili neandertalci, a i vremenski odgovaraju razdoblju kada su neandertalci živjeli na zapadu Europe, prenosi MSN.

Tim je pronašao i kameno oruđe koje je dizajnom slično ostalom alatu koje je pronađeno na različitim nalazištima neandertalaca diljem Europe.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.