Grad: Rijeka
Danas: 24° moguća kiša
Sutra: 14° 27° oblačno
23. studenoga 2017.
Duboko u pećinama

Znanstvenici vjeruju da su pronašli nepoznate oblike života na Antarktici

Reuters
Autor:
Objavljeno: 8. rujan 2017. u 7:58 2017-09-08T07:58:55+02:00

Znanstvenici sa Australskog nacionalnog sveučilišta (ANU) vjeruju da bi nepoznati oblici života mogli živjeti u ledenim pećinama na Antarktici, objavili su u petak.

Duboko u ledenim pećinama, izdubljenim parom iz aktivnog vulkana Mount Erebus na Ross Islandu, znanstvenici su pronašli tragove DNA algi, malih životinja i do sada nepoznatih životnih oblika.

»U tim pećinama može biti vrlo toplo, u nekima čak i do 25 Celzijevih stupnjeva. Možete nositi majicu kratkih rukava i osjećati se ugodno. Pećine su i djelomično osvijetljene«, izjavila je u priopćenju voditeljica istraživanja Ceridwen Fraser.

»Većina pronađenih DNA uzoraka su slični već pronađenim biljkama i životinjama u drugim dijelovima Antarktike. No, nismo uspjeli prepoznati sve dijelove«, rekla je Fraser.

»Rezultati ove studije daju nam naznake onoga što bi moglo živjeti ispod antarktičkog leda – tamo bi moglo biti novih životinjskih i biljnih vrsta«, dodala je.

Laurie Connell sa sveučilišta Maine rekla je kako pronalazak DNA ne dokazuje trenutno postojanje životnih oblika u pećinama.

»Sljedeći korak bi trebao biti pomnije istraživanje pećina i potraga za živim organizmima. Ako postoje, to nam otvara vrata u uzbudljiv, novi svijet«, zaključila je Connell.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka