Platforma uberX

“Uber” stigao u Zagreb: Naručite sigurnu i povoljnu vožnju putem pametnog telefona

Hina

Loic Amado, koji je zaduzen za lansiranje Uberovog biznisa u Hrvatskoj / Foto Goran Mehkek / CROPIX

Loic Amado, koji je zaduzen za lansiranje Uberovog biznisa u Hrvatskoj / Foto Goran Mehkek / CROPIX

Loic Amado, zadužen za širenje poslovanja Ubera u središnjoj i istočnoj Europi, zamolio je korisnike njihovih usluga za strpljenje tijekom prvih par tjedana, jer su već i prije pokretanja svoje usluge samo u Zagrebu zabilježili više od 13 tisuća slučajeva otvaranja aplikacije. »Takva razina potražnje prije samog pokretanja Ubera gotovo da nije zabilježena do sada u Europi«, kazao je



ZAGREB  Američka tvrtka Uber je u četvrtak u podne u Zagrebu pokrenula potpuno licenciranu uslugu kojom će korisnici pametnih telefona, koristeći Uber aplikaciju, moći naručiti svog profesionalnog vozača.


»Uber je tehnološka platforma koja spaja putnike s vozačima te nudi pogodnu, sigurnu i povoljnu vožnju, a sve je to moguće ostvariti pritiskom na zaslon pametnog telefona«, navodi se u priopćenju Ubera. Dodaje se i da svoje usluge nude u 61 državi diljem svijeta, uključujući 21 državu članicu EU.


Uber ističe kako je svaki vozač na platformi uberX u potpunosti kvalificiran profesionalac s komercijalnom dozvolom, koji prolazi temeljite provjere prošlosti i liječničke preglede. Uz to, radi se o privatnicima koji su fleksibilni kada je riječ o odabiru radnog vremena.




Uber usluga omogućuje bezgotovinsko plaćanje jer se sve uplate vrše uz pomoć kreditne kartice povezane s računom korisnika, što znači da profesionalni vozači više ne moraju nositi gotovinu sa sobom te su sve transakcije u potpunosti transparentne.


 »Na kraju svake vožnje račun se automatski šalje korisniku putem e-pošte, a uključuje cijenu po stavkama, informacije o vozaču i pregled točne rute jer se sve vožnje prate GPS uređajem«, pojašnjava Uber u priopćenju.


Loic Amado, zadužen za širenje poslovanja Ubera u središnjoj i istočnoj Europi, zamolio je korisnike njihovih usluga za strpljenje tijekom prvih par tjedana, jer su već i prije pokretanja svoje usluge samo u Zagrebu zabilježili više od 13 tisuća slučajeva otvaranja aplikacije. »Takva razina potražnje prije samog pokretanja Ubera gotovo da nije zabilježena do sada u Europi«, kazao je.


Ustvrdio je kako Uber Zagrebu donosi brojne koristi koje su već predstavljene lokalnim vlastima s kojima će Uber i dalje nastaviti razgovarati o svim mogućnostima razvoja koju ova tehnološka platforma nudi. Prva osoba koja se u Zagrebu prevezla Uberom bio je poduzetnik Saša Cvetojević.


Uber aplikacija dostupna je na svim iOS i Android pametnim telefonima, a koristi GPS karte da pronađe najbližeg dostupnog vozača koji je od korisnika najčešće udaljen svega nekoliko minuta. Nakon poslanog zahtjeva, korisnik može vidjeti fotografiju vozača, njihovo ime i registraciju auta, te na pametnom telefonu može pratiti dolazak vozila u stvarnom vremenu. Aplikacija zatim javlja korisniku da je vozač stigao.


Tijekom vožnje korisnici mogu podijeliti procjenu vremena dolaska ili live kartu s prijateljima i rodbini koji zatim mogu pratiti njihovo putovanje te znati kada ih mogu očekivati. Na kraju vožnje nije potrebno imati gotovinu jer se plaćanje vrši automatski putem aplikacije, tako da se korisnik ne mora brinuti ima li kod sebe dovoljno gotovine.


Bandić bez komentara, taksi prijevoznici skeptični


Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić rekao je kako još nije razgovarao s predstavnicima Ubera, ne zna ništa o tome, kao niti da ta usluga dolazi u Zagreb. »To je pitanje za premijera«, rekao je Bandić novinarima nakon otvorenja novog odjela u DB Srebrnjak.


Predsjednik Udruženja Radio Taxi Zagreb Jozo Kovačević rekao je Hini kako na dolazak Ubera u Zagreb nemaju komentara i ne žele davati izjave dok ne saznaju više informacija. »Na nadležnim državnim ustanovama i inspekcijama je da odrade svoj posao«, kazao je.


I iz Eko taxija su poručili kako, »s obzirom na nelegalnost Uberovog poslovanja koja je prepoznata i u drugim europskim gradovima poput Barcelone, Rima, Milana, Amsterdama, Berlina, Muenchena, Pariza te nedavno i Sofije«, očekuju da će državne institucije u zemlji reagirati i neće dozvoliti širenje nelojalne konkurencije.


»Vozači koji se prijavljuju u Uber ne trebaju imati apsolutno ništa osim vozila i kvalifikacije za vozača te samim time krše zakone za obavljanje prijevoza putnika koje propisuje država. To za sobom povlači mnogo kontroverzi te smatramo da takva usluga zapravo najviše dovodi u pitanje sigurnost putnika«, ističu u Eko taxiju.


Upozoravaju i da – dok su njihova vozila obavezna zadovoljiti uvjete za javni prijevoz, ići na periodičke preglede, plaćati dodatno skuplje osiguranje putnika i vozača te zadovoljiti cijeli niz drugih kriterija, vozači Ubera nisu pod nikakvom regulativom koja brine o sigurnosti putnika i kvaliteti usluge. Uz to, ističu, djelatnici i vozači njihovih taksija su kvalificirani za obavljanje usluge autotaksi prijevoza, zaštićeni ugovorom o radu te osigurani zdravstveno i mirovinsko, što kod Ubera nije slučaj.


Iz Taxi Cammea poručili su kako su svjesni da živimo u liberalnom tržištu te da je svaka konkurencija dobrodošla dok god bude poslovala u skladu sa zakonima Republike Hrvatske, dok bude plaćala poreze i na taj način vratila zajednici ono što joj pripada. No, smatraju, Uberx ne nudi ništa inovativno po čemu bi mogao ozbiljnije konkurirati drugim taksi prijevoznicima.


»Kao svoju posebnost ističu aplikaciju namijenjenu korisnicima pametnih uređaja koju je Cammeo grupa uvela prije više od godinu dana i koja ima 50.000 aktivnih korisnika te je proglašena najboljom aplikacijom te vrste u Hrvatskoj«, ističu iz Taxi Cammea.


Napominju da, za razliku od Ubera, Cammeo grupa ulaže mnogo sredstava i truda u edukaciju svojih vozača kako bi ih osposobila za rad u taksi servisu. U tu svrhu, naglašavaju, utemeljili su i Taxi akademiju te su postavili visoke profesionalne standarde kvalitete i sigurnosti koju Uber teško može nadmašiti.


Taxi Cammeo navodi da dolazak Ubera za Cammeo grupu predstavlja samo dodatni poticaj da rade na unaprjeđenju kvalitete njihove usluge i budu još bolji.