Otkriće iz SAD-a

REVOLUCIONARNI UREĐAJ Uskoro ćemo koristiti punjače koji struju dobivaju iz zraka?

P. N.

Foto Pikrepo

Novi revolucionarni uređaj za punjenje mobitela, laptopa i drugih uređaja uskoro bi mogao postati stvarnost. Generator koji u stvaranju struje za punjenje koristi bakterije iz zraka otkriće je znanstvenika sa Sveučilišta Massachusetts, piše News.

Ovaj generator koristi prirodni protein za stvaranje elektriciteta iz vodene pare.

– Struju dobivamo iz zraka. Air-gen stvara čistu energiju radeći bez prekida. Ovo je najčudesnija proteinska struktura ikad stvorena – kažu Jun Yao i Derek Lovley, profesori na Sveučilištu Massachusetts, objašnjavajući kako generator koristi film koji se mjeri nanometrima, a riječ je o proteinskoj žici napravljenoj od mikroba Geobacter sulfurreducens. Žice su povezane elektrodama i provode struju koristeći vodenu paru koja se nalazi u zraku.

Profesor Lovley je ujedno prvi znanstvenik koji je izolirao bakterije iz pijeska rijeke Potomac koja protječe kroz Washington.

Ovaj generator se trenutno može koristiti za napajanje manjih uređaja, ali znanstvenici nastoje poboljšati njegovu funkciju te je jedan od prvih ciljeva njegovo korištenje za opskrbljivanje strujom pametnih satova i fitness narukvica, a kasnije i mobilnih telefona.