Novac i društvene mreže

Prihodi Twittera rastu sve sporije, cijena dionice pada

Hina

foto: flickr.com

foto: flickr.com

Prihod Twittera porastao je u drugom ovogodišnjem kvartalu za 20 posto na godišnjoj razini, na 602 milijuna dolara, daleko sporije nego u istom kvartala lanjske godine kada je povećan 61 posto.



ZAGREB – Američki Twitter je u proteklom tromjesečju ostvario najsporiji rast prihoda u posljednje tri godine, što je posljedica sve brojnije konkurencije drugih društvenih mreža, pa je cijena dionice te tvrtke oštro pala.


Prihod te društvene mreže porastao je u drugom ovogodišnjem kvartalu za 20 posto na godišnjoj razini, na 602 milijuna dolara, daleko sporije nego u istom kvartala lanjske godine kada je povećan 61 posto.


Smanjen je, međutim, kvartalni gubitak tvrtke, na 107 milijuna dolara, s prošlogodišnjih 136 milijuna dolara, navodi se u poslovnom izvješću tvrtke, objavljenom u utorak.




Twitter je također naveo da mu je broj mjesečno aktivnih korisnika porastao za tri posto, što je važan podatak za oglašivače. Tako Twitter broji 313 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, tri milijuna više nego u istom lanjskom razdoblju.


U svojoj poruci dioničarima, izvršni direktor i jedan od osnivača Twittera Jack Dorsey kazao je kako je uvjeren da će se, nakon nedavne promjene poslovnog modela i povećanog angažmana koji već sada donose koristi, postavljeni ciljevi kompanije ostvariti.


Twitter, u borbi s konkurencijom poput Snapchata i Instagrama, povećava napore da privuče što više korisnika jer je interes oglašivača izravno vezan uz njihov broj. U proteklom su tromjesečju Twitterovi prihodi od oglašavanja porasli za 18 posto na godišnjoj razini, na 535 milijuna dolara. No, bez snažnog povećanja broja korisnika gubit će se i interes oglašivača, kažu analitičari.


Postavlja se i pitanje Dorseyjevog vođenja kompanije, koji je na mjesto izvršnog direktora postavljen prošle godine kao dio nastojanja da se ta društvena mreža othrva konkurenciji. Nikad u svojoj povijesti Twitter nije ostvario profit.


Dorsey je unio promjene u poslovni model nastojeći stranice približiti korisnicima, no analitičari procjenjuju kako te promjene dosad nisu imale dovoljan učinak na poslovne rezultate.


»Vidljivo je da se i dalje radi na preokretu poslovanja i trendova, no još ne znamo odgovor na pitanje hoće li Twitter biti platforma za masovnu ili nišnu publiku«, kaže James Cakmak, analitičar u tvrtki Monness, Crespi, Hardt & Co.


Kako su poslovni rezultati Twittera slabiji nego što su analitičari očekivali, u utorak je cijena dionice te društvene mreže na Wall Streetu pala više od 5 posto.