Drugo tromjesečje u oštrom padu

Prihodi Applea ponovno oštro pali zbog pada prodaje iPhonea

Hina

foto: Reuters

foto: Reuters

Pritom su najviše, 33 posto, pali prihodi Applea od prodaje u Velikoj Kini, odnosno na tržištima Kine, Hong Konga i Tajvana, što je drugo najveće tržište Applea nakon američkog.



SAN FRANCISCO – Prihodi Applea u proteklom tromjesečju pali su 14,6 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 42,4 milijarde dolara, a oštro je pala i dobit tog tehnološkog diva, što je posljedica pada prodaje iPhonea.


Prema poslovnom izvješću, objavljeno u utorak, Apple je u proteklom kvartalu ostvario čistu dobit od 7,8 milijardi dolara, 27 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, jer je oštro pala prodaja iPhonea, koja čini oko dvije trećine ukupne prodaje Applea.


To je već drugo tromjesečje zaredom kako prihodi, dobit i prodaja iPhonea oštro padaju.




Nakon što je u prvom tromjesečju ove godine prodaja iPhonea pala po prvi puta od 2007. godine, kada je Apple predstavio prvi model tog pametnog telefona, u drugom je tromjesečju prodaja iPhonea pala za 15 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 40,4 milijuna.


Pritom su najviše, 33 posto, pali prihodi Applea od prodaje u Velikoj Kini, odnosno na tržištima Kine, Hong Konga i Tajvana, što je drugo najveće tržište Applea nakon američkog.


Slabljenje potražnje za iPhoneima u Kini posljedica je usporavanja rasta tamošnjeg gospodarstva, a time i potrošnje stanovništva.


Jedan od uzroka slabije potražnje je i visok tečaj dolara jer su zbog toga izvozni proizvodi američkih kompanija na inozemnim tržištima manje cjenovno konkurentni. Zbog toga najvećim američkim kompanijama već dulje vrijeme padaju prihodi s inozemnih tržišta.


»U Kini je potražnja za iPhoneima oštro pala jer tamošnjem gospodarstvu ne ide baš najbolje, dok su novi modeli pametnih telefona Samsunga i Huaweia znatno konkurentniji nego što su bili prije godinu dana«, kaže Patrick Moorhead, analitičar u tvrtki Moor Insight & Strategy.


No, svijetlu točku u Appleovom izvješću predstavlja rast prihoda od usluga tvrtke, koje među ostalim uključuju aplikacije Apple Music, Apple Pay i App Store, za 19 posto na godišnjoj razini, na 6 milijardi dolara, čime je taj odjel premašio prihode od prodaje uređaja iMac i iPad.


Unatoč oštrom padu prihoda i dobiti, poslovni rezultati najveće svjetske kompanije po tržišnoj vrijednosti bolji su nego što su analitičari procjenjivali, pa je cijena dionice Applea u utorak u produženom trgovanju na Wall Streetu porasla oko 7 posto.


Time je nadoknadila veći dio gubitaka od početka godine, s obzirom da je do jučer cijena Applea bila na gubitku oko 8,2 posto.