Visoka rezolucija

Novi trend: Svijet će u 2015. godini osvojiti ultra HD televizori

Vladimir Mrvoš

Zanimljivo je da je samo u Kini prošle godine isporučeno čak 80 posto te TV tehnologije jer su se tamo pojavili jeftini 4K modeli, ali sada je taj broj pao na oko 60 posto



Globalna isporuka ultra HD (UHD) televizora do polovice ove godine dostigla je već broj preko 2 milijuna što je više nego cijele prošle godine (1,6 milijuna).


Zanimljivo je da je samo u Kini prošle godine isporučeno čak 80 posto te TV tehnologije jer su se tamo pojavili jeftini 4K modeli, ali sada je taj broj pao na oko 60 posto. Ono što je zanimljivo je povećanje 4K sadržaja putem OTT platforme (Internet televizija). Neki optimisti smatraju da će upravo druga polovica ove godine biti ključna za prodaju velikog broja 4K televizora (čak možda i 14 milijuna), a da bi u 2015. godini na tržište trebalo biti isporučeno preko 30 milijuna 4K televizora.


Ipak ne računajući tržište u Kini cijene UHD modela su i dalje previsoke za većinu kupaca što usporava rast prodaje. Organizacija Digital Europe, koja okuplja veliki broj tehnoloških tvrtki i nacionalnih trgovačkih organizacija, predstavila je na ovogodišnjem sajmu IFA u Berlinu logo za ultra HD tehnologiju.




Logo je prije svega namijenjen kupcima kako bi mogli razlikovati proizvode. Taj video standard ima rezoluciju od 3840 x 2160 pixela što znači četiri puta veću od full HD (1920 x 1080). Ultra HD logo može se staviti na televizor koji ima minimalnu rezoluciju od 3840 x 2160 piksela, format slike 16:9 dubinu od 8 bita i podržava emitiranje u 24,25,30,50 i 60 frejmova u sekundi. Svaki proizvođač koji želi koristiti ovaj logo mora imati potpisan ugovor s DigitalEurope.